جزئیات آماری از کشور ارمنستان

  • پایتخت کشور مالزی : ایروان 
  • واحد پول :  درام ارمنستان (AMD)
  • مساحت :  ۳۲۹٫۷۵۸ کیلومترمربع
  • سرشماری جمعیت :  برآورد سال ۲۰۲۰ ۲٬۹۵۶٬۹۰۰
  • دین : مسیحیت (کلیسای حواری ارمنی)

در کشور ارمنستان از سیستم خاک برای تابعیت فرزند استفاده می‌شود در این روش کافیست که فرزند در خاک کشور ارمنستان به دنیا آید تا بتواند تابعیت این کشور را اخذ نماید در این کشور اگر پدر و مادر تبعه کشور ارمنستان باشد اما فرزند در خاک کشور دیگر به دنیا آید دولت تشخیص می دهد که فرزند تابع کشور ارمنستان باشد یا خیر. شایان ذکر است که به طور کلی کودکی که یکی از پدر و مادر وی تبعه این کشور هستند ، در صورتی که در کشور ارمنستان متولد شود می تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید این شرط به طوری کلی دستخوش تغییرات زیادی بوده است.

مهاجرت تحصیلی‌ به ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق تحصیل از دیگر روش هایی است که پیش روی افراد قرار دارد. در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی کشور ارمنستان در لیست ویزای موقت قرار دارد به طوریکه فرد پس از اتمام تحصیل خود باید به سرعت به کشور خود باز گردد.
شما با داشتن ویزای تحصیلی کشور ارمنستان می توانید برای اقامت موقت این کشور اقدام نمایید. اقامت موقت این کشور یک ساله بوده و شما می توانید اقامت خود را تمدید نمایید در نظر داشته باشید که تحصیل در کشور ارمنستان می تواند یک دلیل بسیار خوب برای اخذ اقامت دائم باشد به شرطی که پس از تحصیل بتوانید شرایط کاری خوبی برای خود فراهم سازید.
اقامت دائم پس از تحصیل در کشور ارمنستان دسته بندی های خاصی دارد. اقامت دائم در کشور ارمنستان برای دانشجویانی است که تحصیل خود را در این کشور به اتمام رسانده اند و این اقامت برای 5 سال صادر می شود و شما می توانید برای 5 سال دوم آن را تمدید نمایید. در نظر داشته باشید که فرد برای درخواست پاسپورت این کشور باید این شرایط را داشته باشد. باید حداقل سه سال اقامت پیوسته در کشور ارمنستان داشته باشید. نیاز است که به زبان ارمنی تسلط پیدا کنید. باید بتوانید با قانون اساسی کشور ارمنستان آشنایی لازم داشته باشید باید بتوانید با جامعه ارمنی کشور ارمنستان نیز آشنایی داشته باشید. پس از اخذ پاسپورت می‌توانید خانواده خود را به عنوان همراه وارد این کشور نمایید. در نظر داشته باشید که دانشگاه های دولتی کشور ارمنستان برای پذیرش دانشجویان آزمونی برگزار می کند که افراد باید به طور دقیق از پس آن برآیند. این آزمون دسته بندی های مختلفی دارد و اینطور که شواهد نشان می دهد پس از موفقیت در آزمون نامه ای از سوی دانشگاه برای شما صادر می شود که می تواند به صدور ویزای تحصیلی این کشور بسیار کمک نماید. هزینه تحصیل در کشور ارمنستان زیاد نیست اما هزینه ای که به طور متوسط در این کشور در نظر گرفته شده است چیزی در حدود 1900 دلار اعلام شده است. برای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور ارمنستان باید میانگین100 دلار به صورت ماهانه هزینه بپردازید

میزان رضایت مهاجران به ارمنستان

به طور کلی مهاجرت به کشور ارمنستان یکی از آسان ترین و ارزان ترین راه های مهاجرتی محسوب می شود. شرایط اقتصادی در کشور ارمنستان مناسب است و رضایت در این زمینه در حدود 75 درصد اعلام شده است. این کشور از نظر آب و هوا بسیار مساعد است به طوریکه ایرانیان در ارمنستان زندگی خوبی خواهند داشت و از شرایط راضی هستند. در نظر داشته باشید که به طور کلی در این کشور درآمد در وضعیت ثابت شده قرار دارد به طوریکه قراردادهای کاری که بسته می‌شود با در نظر گرفتن تمام شرایط است. شایان ذکر است که کشور ارمنستان یک کشور بسیار عالی از نظر ایرانیان است. در نظر داشته باشید که در این کشور شرایط به صورتی است که افراد می توانند به سادگی به ایران رفت و آمد داشته باشند. اقامت در ارمنستان از نظر امنیتی در وضعیت خوبی است.

فضای تحصیل در کشور ارمنستان به طور روتین تعیین شده است. هزینه‌های تحصیل در این کشور ارزان است و این موضوع سبب شده است که رضایت در زمینه تحصیلی بیش از 85 درصد اعلام شده باشد.ثبت شرکت در کشور ارمنستان یکی دیگر از روندهای رضایتی محسوب می‌شود.

دولت ارمنستان برای کسانی که دارای ایده های اقتصادی خوبی هستند شرایط خوبی برای اقامت در نظر گرفته است به این ترتیب افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند اما دارای ایده های کارآفرینی قدرتمندی هستند در سفر به ارمنستان به نتیجه خوبی خواهند رسید در نظر داشته باشید که کشور ارمنستان به طور کلی یکی از کشورهای بسیار قدرتمند در زمینه کاری محسوب می شود. کاریابی در کشور ارمنستان به مراتب ساده تر از ایران است و شغل ها در این کشور در دسته بندی های مناسبی قرار دارد. در نظر داشته باشید که خرید ملک در کشور ارمنستان یکی از بهترین روش های مهاجرتی محسوب شده است به طوریکه ایرانیان این روش را بسیار عالی می دانند اینطور‌که شواهد نشان می دهد کشور ارمنستان یک کشور قدرتمند در زمینه ثبت شرکت نیز محسوب می شود و این روش نیز یکی از سریع ترین روش های رسیدن به اقامت دائم محسوب می شود.

مهاجرت سرمایه گذاری به ارمنستان

همانطور که در لیست بخش قبل اشاره شد مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های موجود محسوب می شود که آینده خوبی دارد. ثبت شرکت در کشور ارمنستان یکی از روش های سرمایه گذاری محسوب می شود که البته خود به دو روش فراهم شده است. روش اول این است که مدیر عامل و سایر اعضای شرکت به کشور ارمنستان سفر کرده و به صورت حضوری اقدام به ثبت شرکت داشته باشند و روش دوم استفاده از نماینده قانونی است که تمامی مراحل ثبت شرکت در کشور ارمنستان را به طور دقیق طی می کند. ثبت شرکت در کشور ارمنستان می تواند به نوع مسئولیت محدود و یا شرکت تضامنی باشد. هدف از ثبت شرکت در کشور ارمنستان گرفتن اقامت این کشور است در نظر داشته باشید که راه اندازی کسب و کار در روش ثبت شرکت هدف اصلی محسوب می شود. هزینه اقامت در کشور ارمنستان از طریق ثبت شرکت کمی بالا است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور ارمنستان از این قرار است:

  • افراد باید موضوع فعالیت شرکت مربوطه خود را مشخص نمایند موضوع باید رسمی باشد و به اقتصاد کشور ارمنستان کمک نماید.
  • نیاز است که سه نام برای نام شرکت انتخاب شود نام های انتخاب شده باید مفهوم درستی داشته باشد.
  • نیاز به اسکن پاسپورت اعضای شرکت است.
  • نیاز است که مشخصات آدرس به طور دقیق مشخص شود در نظر داشته باشید که اعضای شرکت باید به طور دقیق معرفی شده و نیاز است که میزان سهام افراد مشخص شود. در کشور ارمنستان می توانید ثبت شرکت به نام یک نفر داشته باشید و این روال به طور دقیق برای شما فراهم شده است. در این شرایط فرد اصلی صاحب سهام 100 درصدی شرکت خواهد بود.

مهاجرت از طریق ازدواج به ارمنستان

در نظر داشته باشید که در روش ازدواج با یک فرد ارمنی در ابتدا باید با شرایط زندگی و فرهنگ مردم این کشور آشنایی داشته باشید لطفاً این اصل را ذر ذهن خود ملکه نمایید که ازدواج شما باید در یک بستر واقعی صورت بگیرد و نیاز است که بتوانید ثابت نمایید که ازدواج صرفاً برای مهاجرت نخواهد بود. مدارک ازدواج شما باید ترجمه رسمی شده باشد و باید مدارکی از ازدواج قبلی خود ( در صورت وجود) ارائه دهید.و افرادی که از ازدواج قبلی خود صاحب فرزند شده اند باید بدانند که نیاز است که تکلیف فرزندشان در کشور مبدأ مشخص شود.

مدارک ازدواج شما باید به سفارت ارمنستان ارائه داده شود، در صورتی تأیید شدن مدارک شما به مراحل بعدی ارائه می شود و نیاز است که مسیر احراز هویت به خوبی طی شود پس از استعلامات لازم در این کشور باید به مرکز ثبت نام مدنی در این کشور مراجعه نمایید.

چند نکته مهم در زمینه ازدواج در کشور ارمنستان:

  1.  افراد باید بیش از 18 سال سن داشته باشند.
  2. شخص ارمنی باید از نظر مالی در وضعیت خوبی باشد و نامه تمکن مالی وی تأیید شده باشد.
  3. هیچ یک از دو شخص نباید پرونده قضایی داشته باشند.
  4. سلامت جسمانی و روانی برای هر دو شخص بسیار مهم است.
  5. زن و شوهر باید در کشور ارمنستان در کنار هم زندگی نمایند.
  6. در نظر داشته باشید که اگر در طول سه سال زندگی در کشور ارمنستان موجب تشویش عمومی شده اید دیگر اجازه اقامت دائم در کشور ارمنستان را نخواهید داشت.