02188805279

دفتـر مرکزی ایران -تهـران

09196056862

مشــــــاوره و کارشـناســــی

09195409593

مشــــاور و پشتیبــان فنــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

شرایط مهاجرت به چین
مهاجرت به چین از طرق مختلفی برای اشخاص متقاضی امکان پذیر است. افرادی که تمایل به مهاجرت به چین را دارند باید بدانند که می توانند از روش هایی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد و … اقدام نمایند اما بهتر است در صورتی که تمایل به مهاجرت به چین را دارید قبل از اقدام، شرایط خود را برای هر کدام از این روش ها بررسی نمایید تا بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت به چین انتخاب کنید. یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجرت به چین روش تحصیل و کار در این کشور می باشد که باید گفت این روش ها با توجه به شرایط هر فرد کاملا متفاوت خواهد بود به همین دلیل مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت در این مقاله شرایط مهاجرت به چین را به صورت کامل بررسی می نماید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و اقامت چین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از قوانین و شرایط به صورت کامل آگاه شوید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

بررسی شرایط کلی مهاجرت به چین
مهاجرت به چین از طریق تحصیل
مهاجرت به چین از طریق کار
مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به چین از طریق تولد
مهاجرت به چین از طریق ازدواج
مهاجرت به چین از طریق پناهندگی
هزینه های زندگی در چین
مهاجرت به چین و اخذ اقامت و تابعیت
پاسخ به سوالات متداول در رابطه با مهاجرت به چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین در بین کشورها شناخته شده است. چین یک کشور مستقل در آسیای شرقی به شمار می رود که جمعیتی در حدود 1,407 میلیارد نفر را دارا است به همین دلیل یکی از پر جمعیت ترین کشورها در جهان محسوب می شود. این کشور دارای مساحتی در حدود 9,596,961 میلیون کیلومتر مربع می باشد به همین دلیل جز سومین کشور پهناور در جهان به شمار می رود. چین کشوری تک حزب می باشد که به نام حزب کمونیست چین شناخته شده است. پکن پایتخت این کشور است و شانگهای بزرگترین شهر چین محسوب می شود. کشور چین در قسمت شمال با کشورهای روسیه، قزاقستان و مغولستان و از قسمت شرق با کشور کره شمالی و از قسمت غرب با کشور های تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان و پاکستان و از قسمت جنوب با کشورهای نپال، هند، بوتان، لائوس، میانمار و ویتنام مرز خاکی مشترک دارد.

مسیرهای مهاجرتی متنوعی وجود دارند که می توانید با اقدام از طریق آن مسیرها اقامت چین را اخذ نمایید اما بایستی به این نکته توجه نمایید که شرایط اقامت در چین در هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد و همه این مسیرها منتهی به اقامت دائم چین نمی شوند. مسیرهایی که می توان از طریق آن اقامت چین را اخذ نمود می توان به مسیر تحصیلی، سرمایه گذاری، کاری و ازدواج اشاره نماییم که با توجه به شرایط اقامت در چین برای مسیر تحصیلی، متقاضی اقامت دائم چین را کسب نخواهد کرد و می بایست پس از اتمام تحصیل از مسیرهای دیگری که منجر به اقامت دائم می شوند نظیر کاری اقدام نماید.

مهاجرت به چین از طریق تحصیل

مهاجرت به چین از طریق تحصیل یکی از روش های پر طرفدار در بین متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت چین می باشد به همین دلیل هر ساله بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان آسیا تمایل به تحصیل در این کشور را دارند. از نکات حائز اهمیتی که می بایست به آن توجه نمایید این است که با تحصیل نمی توانید اقامت دائم چین را اخذ نمایید و می بایست پس از اتمام تحصیل، ویزای تحصیلی خود را به نوع دیگری از ویزا به عنوان مثال ویزای کاری تغییر دهید تا بتوانید اقامت دائم چین را اخذ نمایید. جالب است که بدانید سیستم آموزش در کشور چین به 3 بخش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تقسیم بندی شده است.

تحصیل در مدارس

تحصیل در چین از سن 6 سالگی آغاز می شود. در مورد تحصیل در مدارس چین باید گفت که تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی امکان پذیر است که تحصیل در مدارس دولتی به صورت رایگان و به زبان چینی خواهد بود و تحصیل در مدارس خصوصی به زبان انگلیسی و چینی می باشد که دانش آموزان با تحصیل در این مدارس متحمل هزینه خواهند بود. تحصیل در مدارس چین از ماه سپتامبر تا جولای خواهد بود.

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در چین یکی از پر تقاضا ترین مقاطع تحصیلی در بین دانشجویان می باشد. دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در چین اقدام می نمایند می توانند در بسیاری از رشته ها مانند رشته های مهندسی، انواع رشته های پزشکی، مدیریت و … به تحصیل بپردازند. تحصیل در مقطع لیسانس در چین در حدود 3 تا 4 سال خواهد بود که البته تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی در حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یکی دیگر از مقاطع پر تقاضا برای تحصیل دانشجویان به شمار می رود. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید در مقطع کارشناسی معدل بالای 14 را اخذ کرده باشند تا بتوانند در مقطع فوق لیسانس از این کشور پذیرش خود را اخذ کنند. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 2 تا 3 سال می باشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در بسیاری از رشته ها درخواست پذیرش نمایند.

تحصیل در مقطع دکترا

اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا در چین را دارید باید در مقطع فوق لیسانس و در رشته مرتبط و با معدل بالای 15 فارغ التحصیل شده باشید تا بتوانید در مقطع دکترا درخواست پذیرش نمایید. برای تحصیل در مقطع دکترا دانشجو باید چندین مقاله داخلی و ISI داشته باشد همچنین داشتن تایید سوپروایزر در مقطع دکترا یکی از مهمترین موارد برای ورود و ادامه تحصیل در این مقطع می باشد. تحصیل در مقطع دکترا در چین در حدود 3 تا 4 سال می باشد.

تحصیل پزشکی در چین

در مورد تحصیل پزشکی در چین باید گفت که این کشور یکی از کشورهای پر طرفدار در بین متقاضیان برای ورود به رشته های پزشکی می باشد و دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند می توانند در بسیاری از دانشگاه ها به تحصیل در رشته پزشکی بدون نیاز به آزمون بپردازند. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در چین را دارند می توانند تحصیلات خود را با هزینه بسیار پایین در مقایسه با بسیاری از کشورها انجام دهند. هزینه تحصیل در چین در حدود 3000 تا 4000 دلار در سال می باشد. نکته مهمی که در مورد تحصیل پزشکی در چین وجود دارد این است که تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان بدون ارائه مدرک زبان امکان اخذ پذیرش و تحصیل را خواهند داشت.

مهاجرت به چین از طریق کار

مهاجرت به چین از طریق کار یکی از روش های مهاجرت جذاب و پر طرفدار در بین متقاضیان مهاجرت به چین می باشد. اگر قصد کار در این کشور را دارید باید بدانید که برای دریافت ویزای کار چین باید در ابتدا یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما چینی داشته باشید البته کارفرما چینی در صورتی می تواند برای فرد متقاضی دعوت نامه کاری ارسال نماید که بتواند اثبات کند از بین شهروندان این کشور فرد مورد نظر برای کار در این کشور وجود ندارد در این صورت می تواند برای فرد متقاضی دعوت نامه کاری ارسال کند.اگر با کار در چین خواهان اخذ اقامت دائم این کشور هستید پس می بایست شرایط اقامت در چین برای مهاجرت کاری را بررسی نمایید. از شرایط اقامت در چین می توان به داشتن رزومه قوی و داشتن تخصص اشاره نمود. در صورتی که متقاضی بتواند به مدت 5 سال به کار دز این کشور مشغول باشد می تواند برای اقامت دائم چین اقدام نماید. بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت به چین از طریق کار نرخ بیکاری در چین را بررسی نمایید سپس برای مهاجرت اقدام داشته باشید. در نمودار ذیل می توانید نرخ بیکاری در این کشور را مشاهده نمایید.

مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در چین یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. سرمایه گذاری در چین روش های مختلفی دارد که اشخاص متقاضی می توانند اقدام کنند اما نکته مهمی که در مورد سرمایه گذاری در چین وجود دارد این است که افراد متقاضی بهتر است قبل از اقدام به ریسک مصادره اموال، کنترل فساد و شاخص های اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند به درستی اقدام به سرمایه گذاری نمایند. جالب است که بدانید نرخ مصادره اموال در کشور چین در حدود 5 است که این نرخ نشان دهنده ناامن بودن وضعیت سرمایه گذاری در این کشور می باشد. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در چین را دارید بهتر است بدانید که می توانید از طریق سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، ثبت شرکت و … اقدام نمایید که البته بهتر است قبل از اقدام و با توجه به قوانین روز تمام شرایط سرمایه گذاری در این کشور را بررسی کنید سپس اقدام به سرمایه گذاری نمایید.

در مورد سیستم خاک باید گفت که در کشورهایی که از این قانون پیروی می کنند مانند کانادا، آمریکا و برزیل در صورتی که فرزندی در خاک این کشورها متولد شود می تواند اقامت و تابعیت را اخذ کند. و در مورد سیستم خون باید گفت اقامت و تابعیت از طریق والدین (پدر و مادر) به فرزند منتقل می شود. در مورد کشور چین باید گفت که این کشور نیز از سیستم خون پیروی می کند و در صورت متولد شدن فرزندی در این کشور، فرزند اقامت و تابعیت را از والدین خود اخذ می کند. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که اگر فرزندی از پدر و مادر چینی در خارج از چین متولد شود در صورتی می تواند تابعیت چین را اخذ کند که درخواست تابعیت خارجی را مطرح نکرده باشد در این صورت به فرزند تابعیت چین اعطا خواهد شد.

مهاجرت به چین از طریق ازدواج

مهاجرت به چین از طریق ازدواج یکی دیگر از روش های مورد نظر برای مهاجرت محسوب می شود. در صورتی که فرد غیر تبعه با شخصی از تبعه چین ازدواج کند می تواند درخواست اقامت دائم چین را مطرح کند و اقامت این کشور را بدست آورد اما نکته مهم در مورد ازدواج با فرد تبعه چین در این است که ازدواج با شخص تبعه به طور معمول باعث اخذ تابعیت برای فرد متقاضی نخواهد نشد و شخص صرفا می تواند اقامت دائم را کسب کند. اگر قصد ازدواج با فردی از تبعه چین را دارید باید قوانین آن را نیز اطلاع داشته باشید. قوانین ازدواج با فرد تبعه در چین بدین صورت است:

  • دارا بودن حداقل 22 سال سن برای آقایان و دارا بودن حداقل 20 سال سن برای خانم ها اجباری می باشد، نکته مهم در این است که اگر فردی زیر سن قانونی باشد با دریافت رضایت نامه از والدین می تواند ازدواج خود را به ثبت برساند.
  • در صورت ازدواج قبلی هر کدام از طرفین ارائه گواهی طلاق و یا گواهی فوت ضروری می باشد.
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه و گواهی نامه تمکن مالی برای تامین هزینه ها نیز جز موارد ضروری به شمار می رود که شخص متقاضی باید ارائه نماید.
  • مهاجرت به چین بـا ملک پور ax2 Recovered مهاجرت به چین
مهاجرت به چین از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از روش های مهاجرت به چین می باشد. همانطور که می دانید پناهندگی یکی از روش های نامناسب و پر خطر برای مهاجرت می باشد که اشخاص می توانند اقدام نمایند. مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت با داشتن سابقه درخشان در امر مهاجرت به هیچ وجه این روش را برای مهاجرت پیشنهاد نمی نماید و هیچگونه خدمات و مشاوره ای نیز در این زمینه ندارد. اشخاصی که از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت می نمایند معمولا با خطرات و موانع بسیاری مانند درگیری با قاچاقچان انسان، درگیری با پلیس های مرزی، حملات و خطرات احتمالی در راه هایی مانند جنگل و دریا مواجه می شوند به همین دلیل پناهندگی یکی از روش های پر خطر می باشد و افرادی که قصد مهاجرت دارند می توانند از روش های قانونی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایند.

هزینه های زندگی در چین

اشخاصی که قصد مهاجرت به چین را دارند قطعا دانستن هزینه های زندگی در چین یکی از موارد برای آنها به شمار می رود به همین دلیل در این بخش هزینه های زندگی در چین را به صورت جزیی بررسی می کنیم. این مقاله متعلق به مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت می باشد بنابراین هر گونه کپی برداری از این مقاله بدون ذکر منابع آن غیر قانونی است و پیگرد قانونی خواهد داشت.


مهاجرت به چین و اخذ اقامت و تابعیت

افرادی که برای مهاجرت به چین اقدام می نمایند باید بدانند برای اینکه بتوانند به اقامت چین و تابعیت این کشور دست یابند باید به صورت تمام وقت مشغول به کار در این کشور شوند. در صورتی که بتوانند کار تمام وقت بدست آورند که امکان پرداخت مالیات و همچنین بیمه در این کشور را داشته باشند می توانند درخواست اقامت خود را مطرح نمایند. شخص متقاضی با گذشت مدتی از اقامت خود می تواند اقامت دائم کشور چین را بدست آورد. نکته مهمی که در مورد اخذ تابعیت چین باید بدانید این است که در این کشور به طور معمول امکان اخذ تابعیت وجود ندارد مگر با گذشت سال ها اقامت طولانی در این کشور و طی مراحل قانونی ممکن است شخص متقاضی بتواند تابعیت این کشور را نیز بدست آورد. در صورتی که در اندیشه مهاجرت هستید پیشنهاد می کنیم با تهیه و مشاهده ویدئو گام به گام تا اخذ اقامت در ابتدا از قوانین و شرایط مهاجرت به صورت کامل اطلاع داشته باشید سپس برای مهاجرت اقدام نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در رابطه با مهاجرت به چین

✔ آیا با مهاجرت به چین می توان به اقامت و تابعیت دست یافت؟

بله با مهاجرت به چین می توان اقامت دائم را اخذ کرد اما تابعیت به طور نرمال به راحتی قابل اخذ نخواهد بود.

✔ آیا تحصیل به زبان انگلیسی در چین امکان پذیر است؟

بله دانشجویان در بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها می توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند.

✔ آیا امکان اخذ ویزای کار در چین وجود دارد؟

در صورتی می توانید ویزای کار چین را اخذ کنید که از این کشور کارفرما و پیشنهاد و شغلی داشته باشید.

✔ آیا ازدواج با فرد تبعه چین می تواند باعث اخذ تابعیت گردد؟

در صورت ازدواج با فرد تبعه چین طبق قوانین و مقررات خاص ممکن است باعث ایجاد تابعیت گردد اما قطعا پروسه اخذ تابعیت به سادگی نخواهد بود.

مهاجرت به چین و سخن پایانی

در این مقاله شرایط مهاجرت به چین به صورت کامل و جامع بررسی شد تا در صورتی که در اندیشه مهاجرت به چین هستید بتوانید از قوانین و شرایط مهاجرت به این کشور به صورت کامل آگاه شوید در این صورت می توانید بهترین روش را برای مهاجرت خود و خانواده خویش انتخاب کنید. مهاجرت به چین از طرق مختلفی امکان پذیر است. افراد متقاضی می توانند متناسب با شرایط خود بهترین روش را برای مهاجرت خود به چین انتخاب کنند تا بتوانند در صورت لزوم اقامت دائم این کشور را نیز بدست آورند. مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت با داشتن وکلا و کارشناسان مجرب در امر مهاجرت آماده ارائه هر گونه خدمات و مشاوره به شما همراهان عزیز می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با کارشناسان به صورت تلفنی استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید سوالات و ابهامات خود در مورد مهاجرت و اقامت چین را در بخش پرسش و پاسخ نیز مطرح کنید تا به سوالات شما در کوتاه ترین زمان پاسخ داده شود.

مجله دایاگروپ اینترنشنال

ثبت و تایید شماره همراه

نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک

CES (Consumer Electronics Show) - آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو

(Geneva International Motor Show) - سوئیس

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کمیک

Comic-Con - ایالات متحده آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی

Arab Health - امارات متحده عربی

دانشگاه های بین المللی

دانشگاه هاروارد

Harvard University آمریکا

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge انگلیس

دانشگاه استنفورد

Stanford University آمریکا

دانشگاه امپریال کالج لندن

Imperial College London انگلیس

دانشگاه اکسفورد

University of Oxford انگلیس

دانشگاه کلمبیا

Columbia University آمریکا

دانشگاه یوتوبیکن

University of Tokyo ژاپن

دانشگاه هایدکلبرگ

Heidelberg University آلمان

دانشگاه نیوزیلند

University of Auckland نیوزیلند

دانشگاه آلفرد

American University of Beirut - AUB لبنان

دانشگاه علمی و کاربردی سوریه

International University of Science and - IUST سوریه

 مشاوره فوری

مشاوره فوری

پاسخگو هستیم

من آنلاین هستم در خدمتم ؟

اطلاعات وارد شده به همراه درخواست خدمات تخصصی برای شما کاربر محترم در سامانه هوشمند پاسخگویی دایاگروپ اینترنشنال، ثبت و به کارشناس مربوطه ارجاع شده است.

کارشناسان دایاگروپ اینترنشنال به زودی با شما تماس خواهند گرفت

به منظور پیگیری های بعدی کد 4521100458 را به خاطر داشته باشید