02188805279

دفتـر مرکزی ایران -تهـران

09196056862

مشــــــاوره و کارشـناســــی

09195409593

مشــــاور و پشتیبــان فنــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

مهاجرت به سوئیس

  • افراد زیادی در سراسر جهان به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. این افراد براساس شرایط، هدف و موقعیت خود و بعد از تحقیقات کامل، یک کشور را برای مهاجرت و ادامه زندگی خود انتخاب می‌کنند.
  • سوئیس یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که سالانه تعداد زیادی مهاجر را جذب می‌کند. ما توصیه می‌کنیم در ابتدا، اطلاعاتی در مورد این کشور به دست آورید و سپس تصمیم به مهاجرت بگیرید.
  • سوئیس کشوری کوهستانی که در اروپای مرکزی واقع شده است و در همسایگی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن‌اشتاین قرار دارد.
  • این کشور با داشتن ثبات و رونق خوب اقتصادی، همچنین شرایط امنیت شهری و رفاهی برای یک زندگی ایده‌آل بسیار مناسب است؛ از این رو متقاضیان زیادی علاقه‌مند هستند تا به کشور سوئیس مهاجرت کنند.
  •  

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل به دلیل برخورداری از کیفیت بالای سیستم آموزشی همواره مورد توجه دانشجویان در جهان بوده است. تحصیل در این کشور به زبان فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، رومانیایی برگزار می‌شود و نیاز است که فرد به زبان انگلیسی یا یکی از زبان‌هایی که اشاره شده است، تسلط داشته باشد. در نظر داشته باشید که اگر علاقه‌مند هستید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید باید مدرک زبان آیلتس بالای 6.5 داشته باشید.
آموزش در مدارس این کشور براساس هر کانتون( ایالت) متفاوت است؛ اما به طور کلی سیستم آموزشی این کشور به این صورت است که مدارس به دو دوره، ابتدایی ( Primary School ) و متوسطه (secodary school) تقسیم می‌شوند و سپس فرد دو راه برای ادامه تحصیل، پیش‌رو دارد:

  1. دوره‌های کار حین تحصیل (VET)
  2. ادامه تحصیل جهت ورود به دانشگاه (prepationary course)
دانشگاه‌های این کشور از اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار هستند و در تمام مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکترا تا آموزش مداوم ( این آموزش در یک رشته خاص، دانش دانشجویان را بالاتر می‌برد و نمونه مدارک اعطا شده در این مقطع : CAS  DAS ، MAS ،MBA) دانشجو می‌پذیرد.
سوئیس مانند سایر کشورهای اروپایی از سیستم اعطای امتیاز اعتباری ECTS استفاده می کند.( به این معنا که دانشجویان برای گرفتن مدرک باید تمام امتیازات اعتباری را به دست آورند.)
شما برای تحصیل در سوئیس لازم است مدرک قابل قبولی از محل تحصیل خود داشته باشید؛ سپس می‌توانید درخواست اجازه اقامت یا ویزا را به کانتون این کشور ارائه دهید.
البته قبل از درخواست ویزا باید بتوانید در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید.

مهاجرت کاری به کشور سوئیس

سوئیس یکی از بزرگترین و قدرتمندترین قطب‌های اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود؛ از این رو توانسته نرخ بیکاری را به حدود 4.85 درصد در سال 2020 برساند. این کشور در زمینه‌هایی مانند آموزش، تحقیق، نوآوری و برای شرکت‌های صنعت و خدمات، شهرت جهانی دارد. همچنین کشور سوئیس از شرایط اقتصادی و سیاسی پایداری برخوردار است که باعث جذب مهاجران از طریق اشتغال می‌شود.
سوئیس به دو روش متقاضیان کار در این کشور را جذب می‌کند:

  • متقاضیان اتحادیه اروپا (EU)
  • طبق توافق تجارت آزاد اروپا، شهروندان اروپا به بازار کار این کشور دسترسی راحت‌تری دارند.
  • اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا

 کشور سوئیس، تعداد محدودی متقاضی کار برای خارج از اتحادیه اروپا را می‌پذیرد که ابتدا باید مجوز لازم را کسب کند:

  • در ابتدا مدیران، متخصصان و سایر کارمندان واجد شرایط، در اولویت هستند. در واقع شما باید مدرک دانشگاهی از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی، همچنین سابقه کار حرفه‌ای داشته باشید.
  • در گام دوم شما باید به دنبال پیدا کردن کارفرما باشید، به این صورت که کارفرمای آینده شما باید ثابت کند که هیچ فرد مناسبی را، از سوئیس یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا برای شغل مورد نظر، پیدا نکرده است؛ همچنین شرایط حقوق، کمک‌های تأمین اجتماعی و استخدام کارگران خارجی باید مطابق با قوانین معمول کانتون و حرفه شما باشد.
  • در قدم سوم، داشتن مدارک تحصیلی بالا، سابقه کاری خوب و همینطور تسلط به زبان رسمی این کشور می‌تواند، فرآیند اخذ ویزای سوئیس را با سرعت بیشتری برای شما پیش ببرد.
  • در نهایت، شما باید به عنوان متقاضی کار خارج از اتحادیه اروپا در بازار کار سوئیس، برای این کشور سود اقتصادی داشته باشید.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به سوئیس

سرمایه‌گذاری در کشور سوئیس یکی‌دیگر از راه‌های مهاجرت است. اگر شما از شرایط مالی بسیار خوبی برخوردار هستید، سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت و اخذ ویزای این کشور است.

مهاجرت سرمایه گذاری به کشور سوئیس به دو روش امکان‌پذیر است:

  • پرداخت مالیات : بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در این کشور پرداخت مالیات است. افراد با پرداخت مالیات یکجا بین صد و پنجاه هزار فرانک تا یک میلیون فرانک (CHF) که بسته به کانتون(ایالت)، این مبلغ متفاوت خواهد بود، می‌توانند از این طریق به کشور سوئیس مهاجرت کنند.
  • ثبت شرکت : کشور سوئیس فقط به افرادی که شهروند این کشور هستند، اقامت دائم و یا ویزای کار این کشور را دارند، اجازه تاسیس شرکت می‌دهد؛ در غیر این صورت فرد نمی‌تواند شرکتی را در سوئیس به ثبت برساند.

شما باید موارد زیر را هنگام سرمایه‌گذاری در سوئیس رعایت کنید:

  • اثبات تمکن مالی برای سرمایه گذاری،
  • ارائه اطلاعاتی، در مورد سود مالی و اقتصادی که به این کشور می‌رسانید،
  • ارائه اطلاعاتی، مربوط به سرمایه‌‌ای که برای ثبت شرکت اختصاص می‌دهید. (به عنوان مثال اساسنامه یا برنامه تجاری دقیق اگر می‌خواهید یک شرکت جدید تاسیس کنید.)

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئیس

شما می توانید از طریق ازدواج با یک شهروند سوئیسی به این کشور مهاجرت کنید و از این طریق به سرعت برای دریافت اقامت و تابعیت اقدام نمایید.

شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج:

  • شما باید پنج سال در سوئیس زندگی کنید.
  • حداقل سه سال ازدواج کرده باشید.
  • دانش یک زبان ملی سوئیس، در سطح B1 صحبت کنید و در سطح A2 بنویسید.
  • آشنایی با آداب و رسوم و زندگی در سوئیس 
  • رعایت قوانین سوئیس
  • خطری برای این کشور ایجاد نکنید.
  • در طی 3 سال گذشته هیچ دوره‌ای از مزایای رفاه اجتماعی استفاده نکرده باشید؛ مگر اینکه مبلغ دریافتی را پس دهید

آمار مهاجرت به سوئیس در 2021

براساس سایت statista در سال 2021، آماری از مهاجران کشور سوئیس در اختیار شما قرار داده‌ایم.

  1. در سال‌های 1951 و 1970 افراد زیادی به این کشور مهاجرت کردند. در دهه 1970 و 1980 تعداد مهاجران به این کشور کم شد؛ اما دوباره در 30 سال گذشته افزایش پیدا کرد.
  2. بیش از 80٪ مهاجران ساکن سوئیس از کشورهای اروپایی هستند. تقریبا نیمی از آنها از فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال هستند.
  3. گسترش شبکه راه آهن در پایان قرن نوزدهم، باعث افزایش تعداد مهاجران به این کشور شد.
  4. با پیشرفت اقتصاد ملی و درگیری‌هایی که در دهه 1990 اتفاق افتاد، سوئیس شروع به جذب افراد بیشتری از کشورهای دیگر، به خصوص از پرتغال و یوگسلاوی کرد.
  5. از سال گذشته، برای اولین بار سوئیس دارای جمعیت 2 میلیون خارجی است؛ تقریباً یک چهارم جمعیت 8.3 میلیون نفری این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند.
  6. سوئیس یکی از بالاترین نسبت‌های مهاجران را در میان همه کشورها دارد. ( 24.6٪ در سال 2015)
  7. سوئیس بیشترین تعداد مهاجران را نسبت به دیگر کشورهای اروپای را دارد که بسیار جلوتر از آلمان (11)، انگلیس (9.8)، اسپانیا (6.6) و فرانسه (5.1) است.

مهاجرپذیری سوئیس

سوئیس به دلیل داشتن زیرساخت‌های قوی اقتصادی و آموزشی توانسته به یکی مهاجرپذیرترین کشورها در اروپا و جهان تبدیل شود. در زیر به مهمترین دلایل مهاجرپذیری کشور سوئیس خواهیم پرداخت.

  • این کشوربا افزایش قدرت اقتصادی خود مهاجرپذیری را بیشتر از قبل کرده است. سوئیس در ابتدا از نظر کار و درآمدزایی رتبه خوبی نداشت؛ اما از سال 2012  درآمدزایی بسیار رشد کرد. همچنین نرخ بیکاری در کشور سوئیس بسیار کم است؛ به طوری‌که ورود به کسب و کار در این کشور دیگر به سختی قبل نیست.
  • در نظر داشته باشید که دستمزد بالا می‌تواند روز به روز به میزان آمار مهاجران این کشور اضافه نماید. در این کشور امنیت مالی بسیار قوی دیده می‌شود؛ به طوری‌که اگر شما با هدف کسب و کار و سرمایه‌گذاری وارد سوئیس شوید، قطعاً می‌توانید به درآمد خوبی دست یابید.
  • سیستم بانکی در این کشور روز به روز پیشرفت داشته است. آمارها حاکی از این است که این کشور شرایط را برای ورود سرمایه و نیروی کاری متخصص بیشتر از قبل کرده است؛ به طوری‌که رتبه مهاجرپذیری کشور سوئیس بیشتر از قبل شده است.
  • این کشور سیستم آموزشی بسیار پیشرفته‌ای دارد و دانشگاه‌های سوئیس در جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند و دانشجویانی که بتوانند در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند، قطعا آینده‌ی درخشانی دارند.
  • سیستم حمل و نقل عمومی سوئیس بسیار عالی است و اشکال مختلفی دارد از جمله قطار، اتوبوس، تراموا، قایق و حتی تله‌کابین و همه این موارد سبب می‌شود که روز به روز به تعداد مهاجران به سوئیس افزوده شود.

شهرهای مهاجر پذیر سوئیس

  • سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان در ورزش اسکی محسوب می‌شود. مکان‌های اسکی زیادی در زوریخ، برن یا لوگانو وجود دارد و سالانه گردشگران زیادی به این منظور به این کشور مهاجرت می‌کنند. بسیاری از شهرهای سوئیس جزء گرانترین شهرهای جهان محسوب می‌شوند؛ اما در عین حال جزء زیباترین و بهترین شهرهای دنیا هم به شمار می‌روند.

در ادامه با بهترین و مهاجرپذیرترین شهرهای این کشور آشنا می‌شویم:

  • برن: پایتخت کشور سوئیس است که تمام تصمیمات سیاسی در این شهر گرفته می‌شود. مرکز شهر قرون وسطایی برن به عنوان یک میراث فرهنگی در یونسکو ثبت شده است. این شهر با وجود داشتن جذابیت‌های تاریخی، دارای طولانی‌ترین تفرجگاه‌های خرید در اروپا است که آن را به یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای مهاجرت تبدیل کرده است.
  • زوریخ: یکی از مقصدهای گردشگری بسیار قدرتمند در این کشور محسوب می‌شود. این شهر به دلیل استانداردهای بالای بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل در نظر سنجی هزینه‌های زندگی در رتبه سوم قرار گرقت؛ با این حال ایرانیان در مهاجرت به کشور سوئیس اغلب دوست دارند، در این شهر زندگی کنند. همچنین زوریخ یک شهر فرهنگی است که در آن موزه‌های زیادی وجود دارد و می‌تواند برای هنردوستان یک گزینه عالی باشد.
  • ژنو: به خاطر داشتن فضای چند فرهنگی به یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت تبدیل شده است. این شهر مقر سازمان‌هایی چون سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ است. همچنین از جاذبه‌های اصلی این شهر می‌توان به دریاچه ژنو با چشمه معروف آن و استراحتگاه اصلی آلپ اشاره کرد.
  • لوزان: به عنوان پایتخت دانشجویی این کشور شناخته شده است و برای دانشجویان یک انتخاب بسیار مناسب است. این شهر از سایر شهرهای سوئیس ارزان‌تر است و محیطی دلپذیر، آرام و ایمن را برای ساکنان و مهاجران فراهم کرده است.
  • بازل: در شمال غربی سوئیس واقع شده است. این شهر به عنوان یک مرکز فرهنگی اروپایی شناخته شده است و آن را به یک پایگاه عالی برای مهاجران تبدیل کرده است. بازل به‌خاطر همجواری با فرانسه و آلمان به یک مکان ایده‌آل برای کارگران مرزی تبدیل شده است. ارتباطات حمل و نقل به دلیل داشتن بندر دریایی، فرودگاه بین‌المللی و همجواری با زوریخ و برن، فوق العاده در بازل خوب است.

مجله دایاگروپ اینترنشنال

ثبت و تایید شماره همراه

نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک

CES (Consumer Electronics Show) - آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو

(Geneva International Motor Show) - سوئیس

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کمیک

Comic-Con - ایالات متحده آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی

Arab Health - امارات متحده عربی

دانشگاه های بین المللی

دانشگاه هاروارد

Harvard University آمریکا

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge انگلیس

دانشگاه استنفورد

Stanford University آمریکا

دانشگاه امپریال کالج لندن

Imperial College London انگلیس

دانشگاه اکسفورد

University of Oxford انگلیس

دانشگاه کلمبیا

Columbia University آمریکا

دانشگاه یوتوبیکن

University of Tokyo ژاپن

دانشگاه هایدکلبرگ

Heidelberg University آلمان

دانشگاه نیوزیلند

University of Auckland نیوزیلند

دانشگاه آلفرد

American University of Beirut - AUB لبنان

دانشگاه علمی و کاربردی سوریه

International University of Science and - IUST سوریه

 مشاوره فوری

مشاوره فوری

پاسخگو هستیم

من آنلاین هستم در خدمتم ؟

اطلاعات وارد شده به همراه درخواست خدمات تخصصی برای شما کاربر محترم در سامانه هوشمند پاسخگویی دایاگروپ اینترنشنال، ثبت و به کارشناس مربوطه ارجاع شده است.

کارشناسان دایاگروپ اینترنشنال به زودی با شما تماس خواهند گرفت

به منظور پیگیری های بعدی کد 4521100458 را به خاطر داشته باشید