02188805279

دفتـر مرکزی ایران -تهـران

09196056862

مشــــــاوره و کارشـناســــی

09195409593

مشــــاور و پشتیبــان فنــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای دانشجویی اجازه اقامت از طرف کشور مقصد به دانشجوی پذیرفته‌ شده در دانشگاه معتبر در آن کشور است. با این ویزا دیگر دانشجو برای اقامت در آن کشور به هیچ مدرک دیگری برای تایید شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد احتیاج ندارد. هر شخصی از سن ۴ سالگی می تواند با گرفتن ویزای تحصیلی در خارج از کشور تحصیل کند. برای گرفتن ویزای تحصیلی اول باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد تحصیل و در رشته مورد نظر بگیرید پس باید بدانید که به کدام دانشگاه می خواهید بروید و خیال تحصیل در چه رشته ای را دارید. همانطور که حتما متوجه شده اید برای تحصیل در کشورهای خارجی باید چندین مرحله را بگذرانید و در قدم آخر به مرحله گرفتن ویزا می رسید.

مراحل تحصیل در دانشگاه های خارجی

  • برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اول باید کشوری را انتخاب کنید که مناسب با روحیه و شرایط شما باشد. در این مرحله به هزینه های تحصیلی هم دقت کنید چون هزینه تحصیل در بعضی از کشورها کمتر از کشورهای دیگر است. مثلا در کشوری مثل آلمان تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد برای آلمانی ها و غیر آلمانی ها رایگان است و همین عامل خیلی ها را مشتاق به تحصیل در این کشور کرده است هر چند که در بعضی از ایالت های این کشور به تازگی بازنگری هایی برای تحصیل رایگان غیر اروپایی ها صورت گرفته است. البته برای تحصیل در آلمان دانستن زبان المانی یکی از پیش نیازهاست.
  •  
  • در قدم دوم باید ببینید در دانشگاه های آن کشور به چه زبانی آموزش داده می شود تا مطابق با آن مهارت های زبانی تان را ارتقاء دهید. دانشگاه ها معمولا از دانشجویان بین المللی می خواهند تا در آزمون های بین المللی مثل تافل یا آیلتس شرکت کنند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارید باید در آزمون های بین المللی زبان نمره قبولی کسب کنید.
  •  
  • مرحله سوم بالا بردن مهارت های علمی است، گاهی برای ورود به دانشگاه های یک کشور باید به ملزومات علمی آن دانشگاه دست پیدا کنید.
    •  
    • قدم چهارم انتخاب رشته و دانشگاه است باید رشته ای را انتخاب کنید که کاملا با علاقه، اولویت و شرایط شما همخوانی داشته باشد. لیستی از دانشگاه هایی که دوست دارید دوره تحصیلی تان را در آنجا بگذرانید تهیه کنید. اگر می خواهید در آینده در ایران کار کنید حواستان باشد دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرکش مورد تایید وزارت علوم ایران باشد
  •  

    • این مرحله آماده کردن مدارک است؛ دانشگاه قبل از اینکه شما را به عنوان دانشجو قبول کند باید مدارک شما را بررسی کند. مدارکی مورد نیاز در این مرحله شامل ریز نمرات، مدرک آخرین مقطع تحصیلی، توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و … است.
    •  
    • در این مرحله باید به وبسایت دانشگاه بروید و فرم پذیرش را پر کنید. می توانید به همه ی دانشگاه هایی که مایل به ادامه ی تحصیل در آن ها هستید درخواست بفرستید. در این مرحله هزینه ای کمتر از ۱۰۰ دلار از شما گرفته و اطلاعات شما بررسی می شود.
    •  
    • حالا وقت ارسال مدارکی است که از قبل آماده کرده اید، همه ی این مدارک باید قبل از ارسال در دفاتر رسمی ترجمه شوند.
    •  
    • اگر مدارکی که به دانشگاه فرستادید مورد تایید قرار گرفت دانشگاه برایتان نامه پذیرش می فرستد حالا وقتش است که برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. این مرحله فاز مهمترین قسمت های تحصیل در دانشگاه های خارجی

قبل از گرفتن ویزای تحصیلی، باید چه کارهایی انجام دهید؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی، ابتدا باید پذیرش تحصیلی بگیرید. پذیرش تحصیلی یعنی اینکه از دانشگاه موردنظرتان، اجازه ادامه تحصیل در رشته خاصی را بگیرید. در نتیجه، شما قبل از گرفتن ویزای تحصیلی باید مشخص کنید که در کدام رشته و کدام دانشگاه، قصد ادامه تحصیل دارید. برای انتخاب رشته و دانشگاه باید دقت کنید؛ زیرا باید چند سال از عمر و وقت خود را در آن دانشگاه و آن کشور بگذرانید.

 برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور به نکات زیر توجه کنید:

  • برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، کشوری را انتخاب کنید که شرایط آن با روحیه و شرایط شما همخوانی داشته باشد. هزینه های تحصیل در همه کشورها یکسان نیست؛ در نتیجه شما باید به هزینه های تحصیلی خود توجه داشته باشید.
  • به این موضوع توجه کنید که در دانشگاه های کشور موردنظرتان، درسها به چه زبانی آموزش داده می شوند. یادگیری بعضی از زبانها ساده است و فهم آن زبان نیز کار راحتی خواهد بود. در نتیجه شما باید دانشگاهی را انتخاب کنید که از نظر فهم زبان دروس، مشکلی نداشته باشید.
  • در هنگام انتخاب دانشگاه، به مهارتهایی که باید فرا بگیرید، توجه کنید.
  • دانشگاهی را انتخاب کنید که با ایرانی بودن و مسلمان بودن شما مشکلی نداشته باشند.
  • اگر می خواهید بعد از اتمام تحصیلات خود، در ایران مشغول به کار شوید، دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرک آن مورد تایید وزارت علوم باشد تا در آینده بتوانید به راحتی در ایران شغل پیدا کنید.

نکاتی که باید برای انتخاب رشته توجه داشته باشیم :

  • بعد از اینکه دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب رشته دانشگاهی شما می رسد. شما باید رشته ای را انتخاب کنید که با علاقه، شرایط و شخصیت شما هماهنگی داشته باشد.
  • دانشگاه های دلخواهتان را اولویت بندی کنید. اگر رشته دلخواه شما در یکی از دانشگاه ها وجود نداشت، به سراغ اولویت های بعدی بروید.
  • مهارتهای خاصی را که باید برای پذیرش در آن رشته تحصیلی داشته باشید را در نظر بگیرید. بعضی از مهارتها، لازمه ورود به رشته های دانشگاهی خاصی هستند.

برای گرفتن پذیرش تحصیلی انجام این کارها مهم است:

بعد از انتخاب رشته و دانشگاه، حالا باید به فکر گرفتن پذیرش تحصیلی باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی آن دانشگاه را دریافت کنید. شما باید ابتدا مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی را آماده کنید. مدارکی مانند مدرک آخرین مقطع تحصیلی، ریز نمرات، توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و… از جمله مدارک موردنیاز برای گرفتن پذیرش تحصیلی است.

بعد از اینکه مدارک تحصیلی خود را آماده کردید، باید به وب سایت دانشگاه موردنظرتان بروید و فرم پذیرش را پر کنید. لیست دانشگاه های محبوبتان را جلوی خود قرار دهید و برای همه آنها درخواست بفرستید و اعلام کنید که مایل به ادامه تحصیل در آن دانشگاه هستید. در این مرحله، نزدیک به 100 دلار از شما گرفته می شود تا بررسی اطلاعات شما آغاز شود.

نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که تمام مدارک شما باید ترجمه شوند. برای این کار می توانید از مترجم های حرفه ای حاضر در دفاتر رسمی کمک بگیرید تا مدارک تحصیلی و شناسایی شما را ترجمه کنند.

بعد از بررسی اطلاعات شما در دانشگاه موردنظر، یک نامه پذیرش برای شما ارسال می شود. بعد از این مرحله است که شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

مراحلی که برای دریافت ویزا باید اقدام کنید:

مراحل گرفتن ویزا به این بستگی دارد که کدام کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اید. کارهای زیر از جمله اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی هستند:

  1. ابتدا باید از سفارت کشور موردنظر خود وقت بگیرید. برای گرفتن وقت مصاحبه، ابتدا باید به وب سایت سفارت آن کشور در ایران مراجعه کنید. با جستجو در اینترنت می توانید وبسایت سفارت موردنظرتان را پیدا کنید.
  2. وقتی به وبسایت سفارت رفتید، از آنها درخواست مصاحبه کنید. البته معمولا چند روز طول می کشد تا با درخواست شما موافقت شود.
  3. بعد از این مرحله و تایید مصاحبه، باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را پر کنید.
  4. نام پذیرش تحصیلی که از دانشگاه موردنظر گرفته اید را ارائه دهید.
  5. مدارک مالی خود را به سفارت نشان دهید. این مدارک به این خاطر صادر می شوند که نشان دهند شما پول کافی برای تامین مخارج زندگی، پرداخت شهریه و هزینه لازم برای بازگشت به ایران را دارید.
  6. پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهید.
  7. مدارک شناسایی و عکس پرسنلی خود را به سفارت ارائه دهید.
  8. اصل و ترجمه گواهی پایان دوره سه سال متوسطه، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و پایان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه دهید.
  9. تعهد دهید که به ایران بر می گردید و دلایل کافی برای بازگشت به ایران را به سفارت ارائه دهید.
  10. هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید.
  11. اگر سفارت از شما می خواهد کارهای دیگری انجام دهید، حتما خیلی سریع برای انجام آن کارها برنامه ریزی کنید.

یادتان باشد که تحصیل رایگان فقط برای دوره ی کارشناس ارشد و دکترا است و فقط در بعضی کشورها امکان تحصیل رایگان وجود دارد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی:

  1. داشتن پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های خارج از کشور.
  2. توانایی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در خارج از کشور.
  3. داشتن مدرک زبان و گذراندن دوره هایی مانند آیلتس و تافل و داشتن مدرک معتبر
  4. نداشتن گپ تحصیلی (نداشتن گپ تحصیلی برای گرفتن ویزای تحصیلی اهمیت دارد. گپ تحصیلی به معنای فاصله بین فارغ التحصیلی و پذیرش از دانشگاه مقصد است) بهتر است که فاصله میان اتمام تحصیلات و درخواست برای ادامه تحصیل زیاد نباشد.
  5. داشتن امتیازهای خاص نظیر داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته ای که در آن پذیرش تحصیلی گرفته اید باعث می شود که سطح سواد و تجربه شما بالاتر نشان داده شود و گرفتن ویزای تحصیلی راحت تر انجام شود.

 

نکته بسیار مهم:

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی،  موسسات اعزام دانشجو، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست.

 

 در سایت رسمی مهاجرت کانادا اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا  در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

 

 

مجله دایاگروپ اینترنشنال

ثبت و تایید شماره همراه

نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک

CES (Consumer Electronics Show) - آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو

(Geneva International Motor Show) - سوئیس

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کمیک

Comic-Con - ایالات متحده آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی

Arab Health - امارات متحده عربی

دانشگاه های بین المللی

دانشگاه هاروارد

Harvard University آمریکا

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge انگلیس

دانشگاه استنفورد

Stanford University آمریکا

دانشگاه امپریال کالج لندن

Imperial College London انگلیس

دانشگاه اکسفورد

University of Oxford انگلیس

دانشگاه کلمبیا

Columbia University آمریکا

دانشگاه یوتوبیکن

University of Tokyo ژاپن

دانشگاه هایدکلبرگ

Heidelberg University آلمان

دانشگاه نیوزیلند

University of Auckland نیوزیلند

دانشگاه آلفرد

American University of Beirut - AUB لبنان

دانشگاه علمی و کاربردی سوریه

International University of Science and - IUST سوریه

 مشاوره فوری

مشاوره فوری

پاسخگو هستیم

من آنلاین هستم در خدمتم ؟

اطلاعات وارد شده به همراه درخواست خدمات تخصصی برای شما کاربر محترم در سامانه هوشمند پاسخگویی دایاگروپ اینترنشنال، ثبت و به کارشناس مربوطه ارجاع شده است.

کارشناسان دایاگروپ اینترنشنال به زودی با شما تماس خواهند گرفت

به منظور پیگیری های بعدی کد 4521100458 را به خاطر داشته باشید