02188805279

دفتـر مرکزی ایران -تهـران

09196056862

مشــــــاوره و کارشـناســــی

09195409593

مشــــاور و پشتیبــان فنــــی

جستجو

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

ویزای کار و انواع ان چیست؟

کشورهای مختلف انواع مختلف ویزا را دارند. به‌طورکلی دو نوع ویزا وجود دارد:

1. ویزای مهاجرتی 2.ویزای غیر مهاجرتی

ویزای غیر مهاجرت شامل دسته‌هایی از قبیل ویزای کار، بازدید، توریست یا تحصیل می‌شود. ویزای مهاجرت زمانی حاصل می‌شود که فرد مایل به زندگی در آن کشور برای مدت طولانی‌تری باشد. ویزای مهاجرتی به مهاجر اجازه می‌دهد تا اقامت کشور مورد نظر و محل کار خود را به دست آورد. پس از دو سال به تجدید نیاز دارد؛ بنابراین، اجازه کار به شخصی صادر می‌شود که می‌خواهد در کشور بماند و برای شرکت مرتبط کار کند؛ اما مدت‌زمان آن از ویزای مهاجرت کوتاه‌تر است. دارنده مجوز کار موظف است قبل از انقضا مدارک خود را تمدید کند.

اطلاعات کلی در مورد ویزای کار

همانطور که قبلاً هم گفته شد مهاجرت کاری امروزه دغدغه بسیاری از جوانانی است که کار ندارند. این جوانان به دنبال دست یافتن به شرایط بهتر، کشور را ترک کرده و به کشورهای دیگر می‌روند. بهتر است بدانید که مقاصدی مانند استرالیا، کانادا و آلمان، امروزه اولین اولویت‌ها برای مهاجرت کاری هستند. 

برای دست یافتن به مهاجرت کاری، باید بتوانید در کشور مورد نظرتان کاری را پیدا کنید که با مهارت شما، همخوانی داشته باشد یا موسسه‌ای در کشور مورد نظر، نیازمندی خود را نسبت به نیروی کار با مهارت شما اعلام کرده باشد. در این صورت شما می‌توانید درخواست کار بدهید و صبر کنید تا شرکت یا موسسه مورد نظر درخواست شما را بپذیرد.

در صورتی که درخواست شما از طرف یک موسسه یا شرکت پذیرفته شود، باید از طرف آنها برای شما دعوتنامه کاری ارسال شود. بهتر است بدانید وقتی آگهی در زمینه استخدام نیروی کاری در این کشورها منتشر می‌شود، باید سه ماه صبر کنند.

اگر نیروی داخلی برای کار موجود نبود، سپس نیروهای خارج از کشور می‌توانند به کار گرفته شوند. بنابراین در صورتی که نیرویی در داخل نباشد به درخواست شما توجه می‌شود. برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار باید شرایط جسمی و روحی شما در سلامت کامل باشد. حفظ سلامت جسمی یکی از شرایط اصلی این نوع مهاجرت و اخذ این نوع ویزا است. از این رو باید معاینات پزشکی لازم را انجام داده و تاییدیه مربوط به سلامت خود را دریافت و در پرونده آماده داشته باشید. عدم سوء پیشینه از دیگر شرایطی است که برای اخذ ویزای کاری باید داشته باشید.

پس اگر سوء پیشینه‌ای در پرونده شما وجود داشته باشد از شرایط این نوع ویزا و مهاجرت به هر کشوری منع خواهید شد. بهتر است بدانید که ویزای کاری یک ویزای موقت است و به طور مستقیم نمی‌توانید از شروط اقامت دائم در این کشور برخوردار شوید. شرایط اخذ ویزای کاری در مواردی که در بالا گفته شد، بین تمام کشورها یکسان است اما هر کشوری ممکن است شرایطی را به صورت ویژه برای کشور خود در نظر بگیرد.

از این رو شرایط اخذ ویزای کاری و مهاجرت کاری به کشورهای مختلف، متفاوت است و باید به صورت جداگانه برای هر کشور بررسی شود. برای مثال شما اگر قصد اخذ ویزای کاری آلمان را دارید، باید کارت آبی این کشور را داشته باشید. این کشور در جذب متخصصین در رشته‌های فنی و پزشکی بسیار فعال است.

جالب است بدانید ویزا جهت کار در آلمان شش‌ماهه است و در این شش ماه شما فرصت دارید تا شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. اگر موفق شدید پیشنهاد مناسبی دریافت کنید، آن وقت، ویزای شما شش ماه دیگر هم تمدید می‌شود.

یک مهاجر شخصی است که در کشوری غیر از کشور مادری خود ساکن است. در کاربردهای رایج، این اصطلاح اغلب به حرفه‌ای‌ها، کارگران ماهر یا هنرمندانی که به‌طور مستقل یا توسط کارفرمایان خود به خارج از کشور فرستاده می‌شود که می‌توانند بخشی از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، دولت‌ها یا سازمان‌های غیردولتی باشند.

با این‌حال، اصطلاح “مهاجران” نیز برای بازنشستگان و سایر افرادی که تصمیم به زندگی در خارج از کشور خود را دارند، به کار می‌رود. ازنظر تاریخی نیز به تبعیدی‌ها اشاره‌شده است. یکی از راه‌های مهاجرت و اقامت در کشورهای مختلف از طریق ویزای کاری است. اجازه کار یا ویزای کار اجازه کار در یک کشور خارجی است. در تعریف ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزا یک سند مسافرتی برای ورود به کشور است درحالی‌که اجازه کار یک نامه اجازه کار از هر شرکتی است.
  • منقضی شدن ویزا و مجوز کار نیاز به توجه بسیار جدی دارد.
  • ویزاهای مهاجرت، بازرگانان و ویزاهای تحصیلی مزایای بیشتری نسبت به اجازه کار دارند اما گران‌تر هستند.
  • مجوزهای کار به‌صورت رایگان توزیع می‌شود. برخی از شرکت‌ها حتی تمام هزینه‌های کارمندان واجد شرایط خود را نیز پرداخت می‌کنند.
  • دارندگان ویزای مهاجرت می‌توانند طبق قانون کشور تقاضای تابعیت کنند.

ویزا در مقابل اجازه کار

تفاوت بین ویزا و اجازه کار در این است که ویزا سندی است که شخص برای ورود به یک کشور خاص تهیه می‌کند درحالی‌که اجازه کار یک نامه اشتغال است که توسط یک کارفرما به کارمند موردنیاز برای ورود به کشور صادر می‌شود. ویزا توسط مقامات مهاجرتی که در اداره مهاجرت حضور دارند صادر می‌شود و مقام مهاجرت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به شخص اجازه ورود به کشور را می‌دهد.

از طرف دیگر مجوز کار توسط یک شرکت ملی یا بین‌المللی صادر می‌شود که برای استخدام متخصصان یا سایر کارمندان فنی و غیره در کشورهای دیگر برون‌سپاری می‌کند. با استفاده از ویزای کاری امکان اخذ اقامت دائم برای فرد به وجود می‌آید. زمانی که شما مدت مشخصی در یک کشور به کار مشغول می‌شوید می‌توانید برای اقامت دائم به اداره مهاجرت آن کشور درخواست بدهید.

کشورهای مختلف انواع مختلف ویزا و دسته ویزا دارند.

به‌طورکلی دو نوع ویزا مانند ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی وجود دارد. ویزای غیر مهاجرت شامل دسته‌هایی از قبیل ویزای کار، بازدید، توریست یا تحصیل می‌شود. ویزای مهاجرت زمانی حاصل می‌شود که فرد مایل به زندگی در آن کشور برای مدت طولانی‌تری باشد.

ویزای مهاجرتی به مهاجر اجازه می‌دهد تا اقامت و محل کار خود را به دست آورد. پس از دو سال به تجدید نیاز دارد؛ بنابراین، اجازه کار به شخصی صادر می‌شود که می‌خواهد در کشور بماند و برای شرکت مرتبط کار کند؛ اما مدت‌زمان آن از ویزای مهاجرت کوتاه‌تر است. دارنده مجوز کار موظف است قبل از انقضا مدارک خود را تمدید کند. برخی از کشورهای جهان سیاست‌های ویزای سخت مانند ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، مالزی و امارات دارند. افراد متقاضی شغل و متخصصین مشتاقانه منتظر مهاجرت به این کشورها برای آینده هستند.

برخی از کشورهای جهان به دلیل جاذبه‌های توریستی گرم خود مانند هند، سوئیس و تایلند به شهرت رسیده‌اند. پردازش ویزا در ارتباط با گردشگری یا دسته‌های تجاری بسیار آسان‌تر از اهداف مهاجرتی است. کشورهای مختلف قوانین و مقررات مختلفی را برای اسناد ویزا و مجوز کار اعمال می‌کنند. در صورت عدم دستیابی در مهلت مذكور تعیین‌شده توسط كشور، تمدید ویزا موضوع مهم دیگری خواهد بود. طبق قانون کشور، شخصی که دارای پروانه کار یا سند ویزا است می‌تواند در هر نقطه از کشور آزادانه حرکت کند.

برخی از کشورها دسترسی محدود به دارندگان ویزا مانند سعودی عمره / حج ویزا، ویزا هند، ویزای اسرائیلی و برخی از ویزاهای آفریقایی دارند که محدودیت‌هایی برای حرکت بازدیدکنندگان آن‌ها ایجاد می‌کند. ویزای مهاجرت برای افرادی که مایل به اقامت در یک کشور خارجی هستند بسیار مطلوب است و از تمام مزایایی مانند افراد محلی در آنجا مانند بیمه، پزشکی، بورسیه تحصیلی و تأمین اجتماعی و غیره بهره‌مند‌ می‌شوند. سیاست‌های مهاجرت از کشور به کشور دیگر متفاوت است.

ویزا برای کشورهای مهاجرت هدف سخت بسیار گران‌تر و سخت به دست می‌آید. مجوزهای کاری به‌جای مهاجرت، بازرگانان و ویزاهای تحصیلی تا حدودی پایین‌تر از بازپرداخت هستند. اجازه کار اجازه نمی‌دهد فرد یا شغل خود را تغییر دهد. شغل فقط با ترک کشور و بازگشت مجدد با مجوز کار دیگر قابل‌تغییر است. تفاوت دیگر بین ویزا و اجازه کار در این است که اجازه کار بدون هیچ هزینه‌ای توسط متخصصین توسط کارفرما یا شرکت صادر می‌شود. برخی از شرکت‌های چندملیتی کارکنان خود را با ویزا، بلیت و هزینه‌های پردازش و غیره تسهیل می‌کنند.

بازه سنی مهاجرت کاری

مهاجرت کاری شرایط و مدارک خاص خود را دارد. بهتر است بدانید بازه سنی برای مهاجرت کاری به خارج از کشور اهمیت زیادی دارد. شرط سنی برای مهاجرت کاری یکی از گزینه‌های مهم است. اگر جزو کسانی هستید که قصد مهاجرت کاری دارید باید خیلی زود اقدام کنید. معمولا بازه سنی برای مهاجرت کاری بین ۱۸ الی ۴۰ سال است. بنابراین کسانی که سن آنها بالای ۴۰ سال باشد نمی‌توانند برای ویزای کاری کشورهای مختلف اقدام کنند.

با این حال بازه سنی تنها در این حد خلاصه نمی‌شود. شرط سن برای هر کشوری متفاوت است. برای مثال اتریش و آلمان تنها شرط سنی را، زیر ۴۰ سال در نظر می‌گیرند.  اما در استرالیا این شرایط متفاوت است.

یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت از طریق مهارت است. اگر فرد متقاضی مهاجرت به منظور کار در استرالیا به این کشور سفر کند، نیازمند کسب امتیاز است.

 اگر امتیاز متقاضی به ۶۰ یا ۶۵ برسد، فرد می‌تواند اقدام به مهاجرت کند. از این رو با داشتن تخصص، اگر کارفرما از وی حمایت کند، در کسب امتیاز مهاجرت کاری به استرالیا مؤثر بوده و می‌تواند برای اخذ ویزا اقدام کند. در امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا جهت اخذ ویزا، موارد زیادی تاثیر گذار هستند. این موارد شامل سن، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، سابقه کار، تحصیلات، سابقه کار و غیره است. برای اینکه فرد بتواند امتیاز لازم جهت مهاجرت کاری به استرالیا را کسب کند، باید این امتیاز به ۶۵ برسد.

 هر چه سن شخص متقاضی به بازه سنی ذکر شده در قوانین استرالیا نزدیک‌تر باشد، شخص متقاضی امتیاز بهتری را کسب می‌کند. شرط سنی در امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا تاثیر مستقیم دارد.

 جالب است بدانید از این لحاظ، سنین ۱۸ تا ۲۴ سال، ۲۵ امتیاز و سن‌های ۲۵ تا ۳۲ سال ۳۰ امتیاز کسب می‌کنند. سن‌های ۳۳تا ۳۹ سال نیز از  ۲۵ امتیاز برخوردار هستند و افرادی که سن آنها بین ۴۰ تا ۴۴ است کمترین امتیاز، یعنی ۱۵ امتیاز را کسب می‌کنند.  افرادی که سن آنها بالاتر از این مقدار است امتیازی کسب نمی‌کنند. از این رو می‌توان گفت بهترین بازه سنی برای مهاجرت کاری در هر کشوری، بازه سنی ۲۵ تا ۳۲ سال است. این بازه سنی می‌تواند افراد را برای داشتن شرایط کاری بهتر، یاری کند.

انواع ویزای کاری کشورها

ویزای کاری انواع مختلف دارد. هر یک از کشورهای دنیا که مهاجرت کاری در آنها وجود دارد، بر طبق شرایط اقتصادی خود انواع ویزای کاری را برای مهاجران در نظر گرفته‌اند. ویزای کار از طریق ثبت شرکت، ویزای کار از طریق مهارت که با نام ویزای کار اسکیل ورکر کشورها شناخته می‌شود، انواع ویزای کار استرالیا، ویزای کار کانادا، ویزاهای کاری آلمان و غیره نوعی از ویزای کاری کشورهای مختلف هستند. بنابراین هر کشوری ممکن است طبق ساختار و شرایط خود، انواعی از ویزاها را در نظر گرفته باشد.

ویزای اسکیل ورکر:

نوعی دیگر از ویزای کاری در کشورهای مختلف است. این ویزا بر اساس امتیاز بندی در نظر گرفته می‌شود. این نوع ویزا بر اساس تخصص برای افراد صادر می‌شود. در برخی موارد این نوع از ویزا می‌تواند به اقامت دائم فرد در کشور مهاجرپذیر بینجامد. این نوع ویزا در کشورهای مختلف طبق امتیاز بندی ارائه می‌شود.

اما این امتیاز بندی در کشورها پارامترهایی متغیر دارد که بر اساس شرایط هر یک، لحاظ شده است. این نوع از ویزا انواع گوناگونی را شامل می‌شود. ویزای موقت استرالیا نوعی از ویزای کاری است که برای مهاجرت کاری به استرالیا از طریق سرمایه در نظر گرفته شده است. در این نوع از ویزا، اقامت ۴ماهه به متقاضی داده می‌شود تا از این طریق بتواند شرایط شغلی خود را برای کار مهیا کند.

جالب است بدانید که مدت زمان این اقامت بستگی به میزان سرمایه‌ای دارد که فرد متقاضی هزینه می‌کند. در این نوع از ویزا باید سن متقاضی از ۵۵ سال کمتر باشد و میزان گردش مالی وی در دو سال ۵۰۰ دلار استرالیا باشد. این ویزا با نام ویزای کاری ۸۸استرالیا نیز شناخته می‌شود. مهاجرت کاری به استرالیا با داشتن مهارت می‌تواند تبدیل به کارفرمایی فرد و یا خوداشتغالی شود.

در این صورت فرد با داشتن میزان سرمایه لازم می‌تواند تمکن مالی خود را ثابت کرده و از طریق ویزای کاری ۱۸۶به استرالیا مهاجرت کند. اگر فرد تمکن مالی شخصی داشته باشد و نیازمند ساپورت کردن شخص دیگری نباشد می‌تواند از طریق ویزای کاری ۱۸۹ اقدام و به استرالیا مهاجرت کند.

ویزای کار با داشتن سابقه کار

مهاجرت کاری از طریق سابقه کار می‌تواند از طریق ویزای کاری ۱۸۷شما را به استرالیا برساند. برای دریافت این نوع از ویزا، باید ثابت کنید که یک کارفرما شما را به استرالیا فرا خوانده است تا برای او کار کنید و در این زمینه باید صلاحیت خود را ثابت کنید.

ویزای کار انگلستان

ویزای جهت کار در انگلستان با ثبت شرکت که یک ویزای پرطرفدار است. این نوع ویزا از طریق امتیاز بندی در این کشور است. در این نوع ویزا تمکن مالی فرد، ۷۵ امتیاز دارد و سایر گزینه‌ها مثل تخصص، مدرک زبان انگلیسی و غیره تنها ۲۰ امتیاز دارند که بر روی هم ۹۵ امتیاز را شامل می‌شوند. داشتن تمکن مالی شرط اصلی این نوع از ویزای کاری است.

زیرا در این مهاجرت کاری، فرد قصد کارآفرینی دارد. در این نوع از ویزای کاری، فرد کارآفرین قرار است از طریق شرکت، چندین نفر را به کار مشغول کند. این نوع از ویزای کاری در انگلستان پس از پنج سال اقامت موقت، در صورت موفقیت می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود. بنابراین انواع ویزای کاری بسیار متنوع و زیاد هستند. در اینجا تنها به چند مورد از آنها برای نمونه اشاره شده است.

ویزای کاری چین

چین به دلیل داشتن اهداف متفاوت، آسان‌ترین راه را برای مهاجرت کاری خود انتخاب کرده است. بنابراین اگر قصد مهاجرت کاری به چین را دارید، مسیر شما چندان سخت نخواهد بود. با مهاجرت به چین، می‌توانید بعد از مدت کوتاهی، اقامت دائم این کشور را بگیرید. چین یک کشور با رتبه بالای اقتصادی است از این رو بازار کار خوبی برای فارغ‌التحصیلان به شمار می‌رود.

برای اخذ ویزای کاری کشور چین، باید یک کارفرمای چینی، مجوز رسمی استخدام داشته باشد، تا بتواند برای شما دعوتنامه صادر کند. شما از طریق دعوتنامه کاری به این کشور مهاجرت می‌کنید. دعوتنامه‌ای که ارسال می‌شود باید حتما به تایید کشور چین رسیده باشد. جالب است بدانید یکی از پرطرفدارترین شغل‌هایی که در چین به متقاضیان خارجی داده می‌شود، تدریس زبان انگلیسی است. این شغل، می‌تواند یک شغل خوب برای مهاجرین ایرانی است که مهاجرت کاری به چین انجام می‌دهند. شرط مشغول شدن در این کار، این است که فرد دو سال سابقه تدریس زبان انگلیسی را داشته باشد تا بتواند وارد این شغل شود.

ویزای کاری نیوزیلند

در نیوزیلند به دلیل جمعیت کم، فرصت‌های شغلی فراوانی برای مهاجرت کاری وجود دارد. زیرا نیروهای جوان برای پر کردن فرصت‌های شغلی در این کشور، وجود ندارد. نیوزیلند به دنبال نیروهای جوان است، بنابراین شروط سختی برای ورود به کشور خود، در نظر نگرفته است. این فرصت‌های شغلی معمولا در زمینه‌های مهندسی، پزشکی و فناوری اطلاعات هستند. کشورهای انگلیس، آلمان و نروژ جزء کشورهایی هستند که مهاجرت کاری به آنها سخت است.

این کشورها به دلیل داشتن امتیاز بندی و شرایط خاصی که برای ویزای کاری در نظر می‌گیرند، می‌توانند در زمره سخت‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری قلمداد شوند. کشور آلمان نیز به دلیل اینکه سابقه کار را برای افراد متقاضی در نظر می‌گیرد، جزء کشورهایی است که مهاجرت کاری به آن سخت است.

روش‌هایی اخذ ویزای کاری

1- اکسپرس اینتری

2- اسکیل ورکر

3- جاب افر

  • اخذ ویزای کاری از طریق اکسپرس اینتری

کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار ماهر در کانادا را دارند و می‌خواهند متقاضی را در اخذ اقامت دائم کانادا یاری کنند این امکان را دارند که در سایت اداره مهاجرت کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری ثبت‌نام نمایند. این پیشنهاد شغلی در کانادا باید بر اساس مشخصات درخواستی در یکی از برنامه‌های زیر باشد. ازنظر اداره مهاجرت کانادا استخدام فرد خارجی نباید تأثیر منفی روی شرایط استخدام افراد کانادایی داشته باشد. کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی خارجی دارند ابتدا درخواست خود را برای Employment and Social Development Canada یا همان ESDC می‌فرستند و منتظر می‌مانند تا نامه LMIA یا همان نتیجه مثبت مربوط به اجازه استخدام نیروی کار خارجی را دریافت کنند.

  • اخذ ویزای کاری از طریق اسکیل ورکر
  • اخذ ویزای کاری از طریق جاب آفر

اخذ ویزای اسکیل ورکر (Skilled Worker) کانادا شرایط خاصی دارد که تحت سیستم امتیازدهی است برای مثال سن شما کمتر از ۴۵ سال باشد حداقل مدرک تحصیلی شما لیسانس باشد و از سطح دانش زبانی خوبی برخوردار باشید و همچنین سابقه‌ی کافی در رشته‌ی تخصصی خود داشته باشید.

با توجه به شرایط بالا اگر شما حداقل امتیاز لازم را داشته باشید به یک صف انتخاب برای کار در خارج از کشور وارد می‌شوید و از درون این صف انتخاب، بهترین افراد با بالاترین امتیاز برای کار انتخاب می‌شوند؛ بنابراین این موضوع واضح است که اگر شما حداقل امتیاز لازم را نداشته باشید امکان اقدام برای ویزا کاری برای شما وجود ندارد. یکی از مسیرهایی که می‌تواند به اقامت دائم و نهایتاً شهروندی یک کشور در اروپا یا کانادا منجر شود، داشتن پیشنهاد شغلی معتبر است.

چنانچه مایل هستید از طریق پیشنهاد شغلی یا جاب آفر وارد اروپا و کانادا شوید، لازم است در ابتدا با مشخصات و شرایط کار کردن اتباع خارجی در آشنا شوید. به‌طور مثال چنانچه کارفرمایی رد کانادا بخواهد فردی غیر کانادایی را به استخدام خود درآورد، ابتدا باید ثابت کند که وی نتوانسته فرد مشابهی را بر اساس نیاز فرصت شغلی موردنظرش در کانادا چه در استان محل فعالیت آن شرکت و چه در سایر استان‌ها، چه از میان کانادایی‌ها، دارندگان اقامت دائم و سایر اتباع خارجی دارای اجازه کار قانونی بیاید.

شرایط اخذ ویزای کار

چگونگی اخذ ویزای کاری برای هر کشوری متفاوت است. متقاضی جهت اخذ ویزای کار حتماً باید دارای شرایط کلی و لازم باشد. شرایط کلی اخذ ویزای کار به شرح زیر است:

۱. ارائه دعوت‌نامه از سوی یک کارفرما: 

البته ممکن است که یکسری کشورها برای اعطا ویزای کاری از متقاضی دعوت‌نامه دریافت نکنند؛ اما بسیاری از کشورها برای اعطای ویزای کار از شخص دعوت‌نامه می‌خواهند. دعوت‌نامه ویزای کار حتماً باید از سوی یک شرکت، یک موسسه و یا یک کارفرما ارسال شود.

در متن دعوت‌نامه حتماً باید اطلاعات شخص و یا شرکت دعوت‌کننده، سمت شغلی شخص، میزان دستمزد دریافتی، مدت‌زمانی که در این کشور مشغول خواهید بود و آدرس محل نیز ذکر شود. با توجه به کشور مقصد، دعوت‌نامه ویزای کاری حتماً باید توسط یک ارگان معتبر (مثل شهرداری و غیره) به تائید برسد.

۲. تسلط به زبان کشور مقصد: 

متقاضی ویزای کار حتماً باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشد. تسلط به زبان کشور مقصد فقط و فقط با ارائه مدارک زبان میسر است و از شخص هیچ آزمونی در این رابطه گرفته نمی‌شود.

۳. سابقه کار و یا تحصیل در شغل موردنظر: 

اگر می‌خواهید در رشته تحصیلی‌تان در یک کشور خارجی کار کنید و به همراه مدرک تحصیلی دارای سابقه کار مرتبط هم هستید، شانس بالایی در اخذ ویزای کار خواهید داشت. توجه داشته باشید که سابقه کار مرتبط و یا رشته تحصیلی مرتبط یکی از شرایط اصلی اخذ ویزای کاری یک کشور خواهد بود.

۴. ترک کشور مقصد پس از اتمام مدت اعتبار ویزای کار: 

متقاضی به‌هیچ‌عنوان مجاز نیست که پس از اتمام اعتبار ویزای کار در این کشور اقامت داشته باشید. در یک سری کشورها این امکان برای شما فراهم است که بعد از اتمام اعتبار ویزایتان درخواست اقامت کنید اما در یک قانون کلی، متقاضی حتماً پس از اتمام اعتبار ویزا باید کشور مقصد را ترک کند.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری

مهاجرت کاری به کشورهایی مانند آلمان استرالیا و کانادا، امروزه بیشترین آمار را در جهان، برای دریافت ویزای کاری دارد. بنابراین برای اینکه مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری را برای شما معرفی کنیم، باید بر روی این سه کشور، تمرکز کنیم. مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری در کشورهای مختلف، تقریبا شباهت دارند.

اما ممکن است کشوری شرایط یا مدراک خاصی را به طور ویژه در نظر گرفته باشد که باید به آن توجه کرد. برای اخذ ویزای کار جهت مهاجرت کاری، باید حتما زمینه شغلی در کشور مقصد، برای درخواست شما وجود داشته باشد تا بتوانید درخواست کار بدهید.

بنابراین برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان باید سایت‌های کاریابی موجود در کشور مقصد را بشناسید و در آنها جستجو کنید تا شغل مورد نیاز خود را پیدا کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید در این زمینه تفحص کنید، جستجو کردن در روزنامه‌هایی است که در آن آگهی مشاغل مورد نظر شما در آن منتشر می‌شود. پس از یافتن زمینه شغلی مناسب خود، می‌توانید شرایط خود را بررسی و درخواست کاری خود را ارسال کنید. به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکمیل کردن فرم مربوط به درخواست کار
  • ارائه مدارک شناسایی شامل شناسنامه یا کارت ملی فرد، اصل و کپی آنها
  • ارائه اصل پاسپورت معتبر و کپی آن
  • ارائه دو قطعه عکس از متقاضی ویزا
  • مدارک مربوط به تمکن مالی متقاضی برای ارائه به سفارت
  • در این مورد، فرد باید بتواند ثابت کند در مهاجرت کاری خود، از نظر مالی مشکلی ندارد و می‌تواند از طرف کسی یا جایی پشتیبانی مالی شود.
  • مدارک تحصیلی فرد و کپی آنها و ترجمه مدارک برای مشخص نمودن تخصص یا مهارت فرد متقاضی
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه متقاضی اخذ ویزا
  • ارائه رزومه کاری و مهارتی شخص متقاضی در هر زمینه‌ای
  • ارائه سوابق کاری متقاضی و ترجمه آن
  • سوابق کاری فرد می‌تواند تا حدود زیادی ضامن موفقیت فرد برای دست یافتن به ویزای کاری در هر کشور باشد.
  • بیمه نامه فرد متقاضی برای اخذ ویزا
  • مدارک مربوط به بلیط هواپیما و رزرو کردن هتل

برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظرتان و اخذ ویزای کاری آن کشور باید زبان مورد نظر آن کشور را بدانید و مدرکی در این زمینه ارائه کنید. اگر شغل شما تخصصی و در رده‌های بالا باشد حتما ارائه مدرک زبان در سطح بالا از شما خواسته می‌شود.

هزینه اخذ ویزای کار

هزینه ویزای کار برای هر کشوری متفاوت است. به‌طور مثال هزینه ویزای کار کشورهای عضو شینگن، ۶۰ یورو است و یا هزینه درخواست ویزای کار کانادا، ۲۴۰ دلار کانادا است که از این مبلغ، ۸۵ دلار برای انگشت‌نگاری و ۱۵۵ دلار برای بررسی مدارک دریافت می‌شود. برای اطلاع از هزینه ویزای کار هر کشور می‌توانید به سایت سفارت کشور مقصد مراجعه کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر خواهان اخذ ویزای کار و مهاجرت هستید و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با متخصصین مهاجرت ما در ROJANOتماس بگیرید تا بعد از بررسی تخصصی شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ها را در اختیارتان قرار دهند.

DIAGroup International
DIAGroup International
DIAGroup International
DIAGroup International
DIAGroup International
DIAGroup International

مجله دایاگروپ اینترنشنال

DIAGroup International
DIAGroup International

ثبت و تایید شماره همراه

نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک

CES (Consumer Electronics Show) - آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو

(Geneva International Motor Show) - سوئیس

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کمیک

Comic-Con - ایالات متحده آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی

Arab Health - امارات متحده عربی

دانشگاه های بین المللی

دانشگاه هاروارد

Harvard University آمریکا

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge انگلیس

دانشگاه استنفورد

Stanford University آمریکا

دانشگاه امپریال کالج لندن

Imperial College London انگلیس

دانشگاه اکسفورد

University of Oxford انگلیس

دانشگاه کلمبیا

Columbia University آمریکا

دانشگاه یوتوبیکن

University of Tokyo ژاپن

دانشگاه هایدکلبرگ

Heidelberg University آلمان

دانشگاه نیوزیلند

University of Auckland نیوزیلند

دانشگاه آلفرد

American University of Beirut - AUB لبنان

دانشگاه علمی و کاربردی سوریه

International University of Science and - IUST سوریه

 مشاوره فوری

مشاوره فوری

پاسخگو هستیم

من آنلاین هستم در خدمتم ؟

اطلاعات وارد شده به همراه درخواست خدمات تخصصی برای شما کاربر محترم در سامانه هوشمند پاسخگویی دایاگروپ اینترنشنال، ثبت و به کارشناس مربوطه ارجاع شده است.

کارشناسان دایاگروپ اینترنشنال به زودی با شما تماس خواهند گرفت

به منظور پیگیری های بعدی کد 4521100458 را به خاطر داشته باشید