02188805279

دفتـر مرکزی ایران -تهـران

09196056862

مشــــــاوره و کارشـناســــی

09195409593

مشــــاور و پشتیبــان فنــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

دایاگـــــــروپ اینترنشنال
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

مهاجرت به سوئیس و بررسی راه های آن

مهاجرت به سوئیس و انواع روش های اخذ اقامت سوئیس، مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور اروپایی به صورت کاملا علمی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته شده است. چگونه می توان پاسپورت سوئیس را اخذ نمود؟ هزینه زندگی در سوئیس چگونه است؟ مهاجرت به سوئیس از طریق کار چه شرایطی دارد؟ شیوه های مختلف مهاجرت به کشور امن و ثروتمند سوئیس برای بسیاری از عزیزان مورد سوال بوده است. مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت با بیش از 15 سال سابقه کار در امور مهاجرتی می تواند راهنمای شما متقاضیان عزیز باشد. برای استفاده از خدمات مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت می توانید با صورت تلفنی مشاوره رایگان دریافت نموده و اطلاعات لازم را کسب نماید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

مهاجرت به سوئیس و شرایط عمومی آن
مهاجرت به سوئیس از طریق کار
مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل
مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج
مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت از طریق تولد
مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی
مهاجرت به سوئیس و هزینه های زندگی در سوئیس
مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت سوئیس
پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به سوئیس

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مهاجرت به سوئیس و شرایط عمومی آن

برای مهاجرت به سوئیس ابتدا لازم است تا با این کشور آشنا شوید. سوئیس کشوری زیبا و ثروتمند در اروپای غربی است و با اتریش، لیختن اشتاین، فرانسه، آلمان، ایتالیا هم مرز می باشد. پایتخت آن برن و دو شهر ژنو و زوریخ از نظر قدرت اقتصادی شهرت جهانی دارند. این کشور چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی را به رسمیت می شناسد. واحد پول آن فرانک سوئیس و دین اصلی مردمان آن مسیحیت است. سوئیس مقر سازمان های بین المللی همچون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در شهر ژنو واقع شده است. حدود 200 سازمان بین المللی در این کشور واقع شده اند. سوئیس از نظر سیاسی کشور آرام و بی طرف شناخته شده که تا کنون وارد هیچ جنگی نشده است. مساحت این کشور 41،290 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر در 26 ایالت خود جای داده است که ایالت آن کانتون نامیده می شود. این کشور ثروتمند عضو اتحادیه اروپا نیست ولی جهت داد و ستد با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) و همچنین در شنگن عضویت دارد. بانک داری و شرکت های بیمه سهم اصلی را در اقتصاد این کشور دارند. صنعت توریسم نیز جایگاه ویژه ایی در اقتصاد سوئیس دارد و کوهستان های زیبای این کشور همه ساله میزبان ورزش های برفی می باشد. دو شهر ژنو و زوریخ توریستی ترین شهرهای این کشور می باشند.

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

یکی از راه های مهاجرت به سوئیس، مهاجرت از طریق کار می باشد. این راه برای شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین) راحت تر است. اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به سوئیس و کار در این کشور هستید، کارفرمای شما باید قبل از شروع استخدام شما رسما ًبه مقامات سوئیس اطلاع دهد. الزامات این روش بر اساس شهروندی متفاوت است. شهروندان اتحادیه اروپا با موانع کمتری برای مهاجرت به سوئیس مواجه هستند و محدودیت های کارگران خارجی را ندارند. کشورهای عضو اتحادیه هر کدام سهمی برای مهاجرت به سوئیس و ورود به این کشور و کار در آن دارند. یک مثال واضح کرواسی است که در ژانویه 2013 به اتحادیه اروپا پیوست و تا ماه مه سال 2019 سهمیه سالانه برای مهاجرت به سوئیس دارد. اقوام کرواسی که مهاجرت به سوئیس داشته و در آن زندگی و کار می کنند نیز محدود به زندگی و کار در کانتونی (ناحیه یا منطقه ای سوئیس) هستند که ویزا برای آنها صادر می شود. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و EFTA باید مجوز کار و اجازه اقامت خود را قبل از مهاجرت به سوئیس بگیرند. مهاجرت به سوئیس برای کارگران خارجی سهمیه بندی دارد. از سال 2017 سهمیه بندی جذب نیرو برای مدت طولانی (مجوز B) 3000 و برای کوتاه مدت (مجوز L) 4500 نفر بوده است. سهمیه های اعلام شده برای مهاجرت به سوئیس و کار شامل مدیران، متخصصان و سایر نیروهای ماهر می شود. مدارک تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه عالی معتبر به همراه چند سال تجربه کار حرفه ای، برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار مورد نیاز است. همچنین نکته مهم این است که، کارفرمایان باید ثابت کنند برای شغل مورد نظر از سوئیس و یا اتحادیه اروپا هیچ واجد شرایطی وجود ندارد. شخص پس از دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایی در سوئیس می تواند اقدام به اخذ ویزای کار سوئیس نماید.

مجوزهای کوتاه مدت بازه زمانی 3 تا 12 ماه را شامل می شود و مجوزهای بلند مدت حداقل 12 ماه و یا نامحدود می باشد. این دوره دارای پنج سال اعتبار است و تا زمانی که رابطه کاری ادامه پیدا کند، به مدت پنج سال به طور خودکار تمدید خواهد شد. مجوز اقامت نوع C هم وجود دارد که اقامت دائم تعلق می گیرد. برای اتباع کشورهای جهان سوم که مهاجرت به سوئیس داشتند، مدت اقامت 10 ساله و برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا 5 سال لازم است تا بتوانند اقامت دائم دریافت نمایند. متقاضیان مهاجرت به سوئیس باید وب سایت دولتی ایالتی را بررسی کنند. الزامات درخواست ویزای کار برای مهاجرت به سوئیس متفاوت است اما در بیشتر موارد کارفرمای شما باید درخواست مجوز کار از سوی دفتر امور خارجیان داشته باشد. برای مهاجرت به سوئیس و یافتن کار لازم است نرخ بیکاری این کشور را نیز بررسی نماییم. نرخ بیکاری برای سوئیس از سال 1991 تا 2018 ارائه شده است. میانگین این شاخص برای این کشور در این بازه زمانی 3.89 درصد و حداقل 1.78 درصد در سال 1991 و حداکثر 4.92 درصد در سال 2016 است. روند این شاخص در طول زمان در نمودار زیر قابل مشاهده است.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

با توجه به نظام آموزشی ارزشمند کشور سوئیس و هزینه های پایین تحصیل در این کشور، مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل یکی از روش های آسان و مورد تقاضا برای مهاجرت می باشد. نظام آموزشی در این کشور بولونیایی است. آموزش رایگان برای شهروندان سوئیس 9 ساله و اجباری است. زبان آموزشی در این کشور چندگانه است و شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی است. در مدارس و دانشگاه های خصوصی و بین المللی زبان آموزشی انگلیسی است.

مدارس

آموزش اجباری به مدت نه سال طول می کشد و شامل آموزش ابتدایی و متوسطه می شود. آموزش ابتدایی به مدت چهار تا شش سال بسته به کانتون است. دوره اول آموزش متوسطه از سه تا پنج سال بسته به کانتون طول می کشد. تحصیلات دبیرستان اجباری نیست و طول دوره از سه تا چهار سال متفاوت است. دبیرستان به صورت علمی و یا فنی حرفه ایی وجود دارد. دبیرستان علمی دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه ها و آموزش معلمان مدارس آماده می نماید. مدارس متوسطه فنی و حرفه ای دانش آموزان را برای طیف گسترده ای از مشاغل فنی و حرفه ای و همچنین دانشگاه علوم کاربردی آماده می کند. مدارس بین المللی نیز وجود دارد، در جدول زیر لیست مدارس شبانه روزی و برتر سوئیس برای مهاجرت به سوئیس آورده شده است.

هزینه 1 سال به فرانک زبان دوره مکان نام مدرسه

  • 130،000 زبان اصلی آلمانی_انگلیسی سنت گالن INSTITUT AUF DEM ROSENBER
  • 83،500-50،890 زبان اصلی آلمانی_انگلیسی گراوبوندن HOCHALPINES INSTITUT FTAN
  • 85،000-60،000 زبان اصلی انگلیسی مونتانا BRITISH INTERNATIONAL SCHOOL
  • 49،660-38،380 زبان اصلی فرانسوی ژنو LYCÉE TÖPFFER
  • 49،250-39،000 زبان انگلیسی_فرانسوی گرییر INSTITUT LA GRUYÈRE

دانشگاه

در سوئیس، سیستم آموزش عالی در سطح دانشگاه متشکل از ده دانشگاه استانی، دو موسسه فدرال تکنولوژی و هفت دانشگاه علوم کاربردی، موسساتی که به تازگی برای آموزش و پرورش معلمان تاسیس شده و بسیاری از دانشکده های پیشرفته فنی و حرفه ای است. دانشگاه های خصوصی فقط مطالعات تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. مطالعات در پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، شیمی و نقشه برداری باید از الزامات ملی پیروی کند و توسط دولت فدرال تنظیم شود. دوره تحصیل دانشگاه های علوم کاربردی سه تا چهار سال است. برای مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور، لازم است بدانید که، نظام آموزش در سوئیس بولونیای است و بر طبق این نظام، دوره کارشناسی سه ساله، کارشناسی ارشد دو ساله و دکتری چهار ساله می باشد. در زیر به معرفی 3 دانشگاه برتر این کشور جهت مهاجرت به سوئیس می پردازیم.

ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology

موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس در حال حاضر در رتبه هفتم جهان قرار دارد و تنها دانشگاه غیر انگلیسی است که جزء 10 دانشگاه برتر اروپا است. این دانشگاه در سال 1855 تاسیس شد و پیشتاز در زمینه های علمی و فنی است که 21 برنده جایزه نوبل دارد. در رده‌بندی دانشگاه جهانی QS، دانشگاه تکنولوژی زوریخ جایگاه سوم جهان در حوزه مهندسی و فن‌آوری و علوم طبیعی می باشد. آموزش در سطح لیسانس عمدتا ً به زبان آلمانی است در حالی که اغلب دوره‌های کارشناسی‌ارشد به زبان انگلیسی است.

Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne – EPFL

دانشگاه پلی‌تکنیک لوزان، دومین موسسه پلی‌تکنیک سوئیس است. این موسسه کمی زودتر از دانشگاه تکنولوژی زوریخ در سال ۱۸۵۳ تاسیس شد و پس از آن در جدول رده‌بندی جهانی قرار گرفت. در رده‌بندی جهانی QS در سال 2010 در رتبه بیست و دوم قرار گرفته است. برای رشته مهندسی و فن‌آوری رتبه ۱۱ و در رشته علوم طبیعی رتبه ۱۳ است. از آنجا که لوزان در بخش فرانسوی‌ زبان سوئیس قرار دارد، بیشتر دوره‌ها به زبان فرانسه ارائه می شود، اگرچه برخی برنامه‌ها به زبان انگلیسی نیز وجود دارند.

University of Zurich

دانشگاه زوریخ با حدود 25،500 دانشجو، بزرگ ترین دانشگاه سوئیس است. در حال حاضر رتبه 78 جهان را دارد. این دانشگاه طیف وسیع تری از رشته های تخصصی نسبت به دو دانشگاه پلی تکنیک زوریخ و لوزان دارد و در شهر زوریخ واقع شده است.

مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئیس به روش سرمایه گذاری مزایایی از قبیل، سفر بدون ویزا در کل اروپا، مقصد ایده آل برای بازنشستگان و خانواده های ثروتمند، فرصت سرمایه گذاری یا خرید املاک و مستغلات، انتخاب محل کانتون در سوئیس را دارد. متقاضیان مهاجرت به سوئیس از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می توانند اجازه اقامت سوئیس را به دو روش زیر دریافت کنند.

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سوئیس (برای بازنشستگان)

برای سرمایه گذاران، تجار و شرکت ها، تشکیل شرکت در سوئیس جهت اقامت دائم آن ایده آل است در حالی که مالیات بر ارزش افزوده سوئیس برای افراد ثروتمند یا بازنشستگان مناسب تر است. یک تبعه خارجی در سوئیس به منظور مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت باید با ایجاد یک شرکت، تولید شغل و فرصت‌های اقتصادی برای شهروندان محلی سوئیس داشته که در نتیجه به توسعه اقتصادی سوئیس کمک کند. رایج‌ترین اشکال ثبت شرکت در سوئیس شامل، با مسئولیت محدود و سهام خاص است. کانتون زوگ به دلیل مالیات پایین آن مطلوب‌ترین گزینه برای مهاجرت به سوئیس و ثبت شرکت است.

اجازه اقامت در سوئیس با پرداخت مالیات بر هزینه سالیانه که مبلغ حداقل 150،000 فرانک سوئیس (حدود 170،000 دلار آمریکا) یا بیشتر، بسته به کانتون انتخاب شده در سوئیس (به استثنای زوریخ) امکان پذیر می باشد. این مبلغ ممکن است به 1 میلیون فرانک سوئیس یا بیشتر، بسته به کانتون انتخاب شده برسد. مهاجرت به سوئیس و کسب اقامت سوئیس برای افراد تحت دسته های مختلف بازنشستگان، افراد ثروتمند و یا تاجران است. کل پروسه اخذ مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری، 3 تا 4 ماه طول می کشد و الزامات آن این است که هیچ گونه شغلی در سوئیس نداشته باشید و در 10 سال اخیر اقامت این کشور را نداشته باشید. محدوده سنی نیز بین 18 تا 55 سال می باشد.

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج روشی آسان در مهاجرت محسوب می شود. فردی که با یک شهروند سوئیسی ازدواج‌کرده است پس از 3 الی 5 سال اقامت در سوئیس بدون نیاز به آزمون زبان درصورت داشتن شرایط نام برده شده در زیر می تواند درخواست پاسپورت سوئیس را داشته باشد.

رعایت قوانین سوئیس
اثبات اینکه هیچ خطری برای امنیت داخلی یا خارجی سوئیس نداشته باشد.
حداقل سن ازدواج برای مهاجرت به سوئیس 18 سال می باشد و لازم است هر دو طرف مجرد باشند. ازدواج باید در حضور مامور مهاجرت در شهرداری و یا اداره مهاجرت صورت پذیرد. الحاق به خانواده و مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای پیوست نیز شرایط خاص خود را دارد و فرد تبعه سوئیس باید برای همسر خود تقاضای الحاق به خانواده داشته باشد. فرد باید شغل و درآمد کافی داشته تا بتواند علاوه بر هزینه زندگی خود، زندگی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را نیز تامین نماید.

ازدواج در سوئیس
مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت از طریق تولد
برای مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد، باید بدانیم که دو قانون کلی خاک و خون وجود دارد. بر طبق قانون خاک، به محض تولد کودک در خاک کشور، پاسپورت آن کشور را دریافت می نماید. در قانون خون، تابعیت کودک مرتبط با تابعیت والدین وی می باشد. مهاجرت به سوئیس از طریق تولد بر اساس قانون خون امکان پذیر است و برخلاف آمریکا، سوئیس برای متولد شدن کودکان در خاک خود تابعیت اهدا نمی کند. یک کودک به طور خودکار سوئیسی است اگر حداقل یکی از والدین آن سوئیسی باشند. کودک زن مجرد سوئیسی نیز، سوئیسی است. اگر پدر مجرد سوئیسی باشد و مادر یک خارجی، کودک می‌تواند شهروندی سوئیس را داشته باشد تا زمانی که پدر فرزند قبل از سن قانونی وی اعلام کند پدر وی می باشد. ذکر این نکته ضروری است که مهاجرت به سوئیس و اخذ پاسپورت این کشور از طریق تولد کودک برای والدین امکان پذیر نمی باشد.

اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد
در دو بخش این ویدئو خواهید آموخت:

  • آیا از طریق مالیات دادن می توان اقامت سوئیس را به دست آورد.
  • آیا امکان اعتراض به ویزای تحصیلی سوئیس وجود دارد.
  • هزینه تحصیل در مقایسه با هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی.
  • اخذ اقامت خود حمایتی سوئیس چه شرایطی دارد.
  • راه های اخذ اقامت سوئیس چیست.

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت در خصوص مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی هیچ گونه خدمات مشاوره ایی و یا اجرایی ارائه نکرده و این روش پرمخاطره را نفی می کند.

پناهندگی روشی پر خطر و غیرقانونی است. برطبق کنوانسیون پناهندگی در ژنو، پناهنده شخصی است که به دلایل سیاسی، مذهبی، فکری، اجتماعی از کشور خود خارج شده و بیم این دارد در صورت برگشت به کشورش مورد خشونت قرار گرفته و جان وی در خطر باشد. با توجه به شرایط ایده آل زندگی در سوئیس از نظر رفاه اجتماعی و امنیت زندگی متقاضیان زیادی خواهان مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی می باشند. شرایط جنگ و ناامن کشورهای مختلف در سال های اخیر موجب گردیده سیل عظیمی پناهنده وارد کشورهای اروپایی گردند و فرصت رسیدگی به درخواست ها طولانی گردد. پناهندگان تا تعیین تکلیف وضعیت خود اجازه خروج از محدوده مورد نظر را نداشته و در صورت خروج تا 10 سال اجازه برگشت به اروپا را ندارند.

مهاجرت به سوئیس و هزینه های زندگی در سوئیس

یکی از نکات مهمی که در بحث مهاجرت به سوئیس و هر کشور دیگر باید به آن توجه نمود، هزینه زندگی است. هزینه زندگی در سوئیس یکی از بالاترین هزینه ها در جهان است، به طوری که شهرهای زوریخ و ژنو همواره گران ترین شهرها در دنیا هستند. تصمیم بانک ملی سوئیس در تاریخ 15 ژانویه 2015 موجب شد نرخ یورو سقوط پیدا کرده و فرانک سوئیس ارزش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد بنابراین کالاها و خدمات سوئیس گران تر از کشورهای منطقه یورو گردید. با اینکه تاثیرات مستقیم پول رایج کاهش‌یافته است، فرانک سوئیس در آوریل ۲۰۱۸ ارزش نمادین 1.20 یورو را بدست آورد. مطالعه بانک UBS که در ماه مه سال 2018 منتشر شد، نشان داد که زوریخ و ژنو در فهرست شهرهای پر هزینه جهان قرار دارند و پیش از اسلو، کپنهاگ و نیویورک هستند. در این شهرها اجاره آپارتمان کوچک دو ‌خواب می‌تواند به راحتی از ۲،۰۰۰ دلار در ماه تجاوز کند در حالی که بیمه سلامت عمومی حداقل ۳۳۵ دلار در ماه و خواربار به طور متوسط ۴۶۸ دلار برای یک فرد می باشد. به طور کلی، مهاجرت به سوئیس و هزینه کل مصرف خانوار در سوئیس حدودا 60 درصد بیشتر از میانگین اتحادیه اروپا است. با وجود این هزینه‌ها، برخی ازشهرهای آن بالاترین حقوق‌ها را در دنیا دارند به این معنی که ساکنان زوریخ و ژنو از قدرت خرید قابل ‌توجهی برخوردار هستند و رتبه دوم و چهارم را در این شاخص که توسط UBS منتشر شده، دارند. به عنوان یک مقایسه، در حالی که یک کارگر در قاهره مصر، قبل از اینکه بتواند آخرین مدل گوشی آی فون را خریداری کند، حدود 133 روز کاری صرف خواهد کرد، یک کارگر در زوریخ فقط باید 4.7 روز صبر کند. نمودار زیر درصد هزینه های زندگی برای مهاجرت به سوئیس را نشان می دهد.

مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور راه های متعددی وجود دارد. تفاوت اقامت با تابعیت در این است که، در اقامت دائم شما از تمامی حقوق شهروندی مثل تحصیل رایگان، کار، سرمایه گذاری، بیمه و غیره همانند اتباع سوئیس بهره مند می شوید و تنها تفاوت آن با تابعیت و داشتن پاسپورت، منسب سیاسی و حق رای می باشد. نکته مهم برای مهاجرت به سوئیس و اخذ پاسپورت سوئیس این است که عموما سخت گیری بیشتری اعمال می شود و زمانی شما می توانید درخواست پاسپورت این کشور را داشته باشید که با شرایط این کشور منطبق شده باشید. در واقع شما باید با آداب و رسوم این کشور آشنا شده، به زبان این کشور در حد A2 برای مهارت نوشتاری و B1 برای صحبت کردن مسلط شوید. به قوانین سوسیالیستی این کشور کاملا آشنا گردید، در مدت اقامت خود هیچ گونه جرمی مرتکب نشده و امنیت داخلی و خارجی این کشور را تهدید نکرده باشید. عموما بعد از گذشت 10 سال از مهاجرت به سوئیس و اقامت شما در این کشور، می توانید تقاضای پاسپورت این کشور را داشته باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به سوئیس

✅ برای مهاجرت به سوئیس از کجا شروع کنم؟

اولین گام برای مهاجرت به سوئیس شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.

✅ بهترین راه برای مهاجرت به سوئیس کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به سوئیس بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار سوئیس، تحصیل در دانشگاه های سوئیس، اقامت خودحمایتی و سرمایه گذاری در سوئیس از بهترین راه های مهاجرت به سوئیس است.

✅ کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به سوئیس چیست؟

روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به سوئیس است. تحصیل در سوئیس نیز دومین روش کم هزینه است.

✅ آیا برای مهاجرت به سوئیس باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین مهاجرت به سوئیس را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.

مهاجرت به سوئیس و سخن پایانی
مهاجرت به سوئیس، نحوه اخذ اقامت این کشور و شرایط اخذ پاسپورت سوئیس در این مقاله به صورت کاملا تخصصی و علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد. مهاجرت به سوئیس از 6 روش کلی امکان پذیر است. تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی روش های مهاجرت محسوب می شوند. مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت با بیش از 15 سال سابقه در تمامی امور مهاجرتی اعم از مهاجرت به سوئیس و کشورهای دیگر دنیا در خدمت هموطنان عزیز می باشد. ذکر این نکته ضروری است که از بین روش های نام برده شده، روش پناهندگی غیرقانونی می باشد و مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت هیچ گونه خدمات اجرایی و مشاوره ایی در این خصوص ارائه نمی کند و مطالب نوشته شده در این سایت صرفا جهت افزایش آگاهی متقاضیان نسبت به خطرات این روش می باشد. برای سایر روش های مهاجرتی می توانید از طریق تماس تلفنی با مؤسسه حقوقی دیدبان منشور عدالت خدمات مشاوره تخصصی رایگان دریافت نمایید. سوالات و یا پیشنهادات خود را در انتهای مقاله وارد نموده تا پاسخ آن را در یافت نمایید.

مجله دایاگروپ اینترنشنال

ثبت و تایید شماره همراه

نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک

CES (Consumer Electronics Show) - آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو

(Geneva International Motor Show) - سوئیس

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کمیک

Comic-Con - ایالات متحده آمریکا

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی

Arab Health - امارات متحده عربی

دانشگاه های بین المللی

دانشگاه هاروارد

Harvard University آمریکا

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge انگلیس

دانشگاه استنفورد

Stanford University آمریکا

دانشگاه امپریال کالج لندن

Imperial College London انگلیس

دانشگاه اکسفورد

University of Oxford انگلیس

دانشگاه کلمبیا

Columbia University آمریکا

دانشگاه یوتوبیکن

University of Tokyo ژاپن

دانشگاه هایدکلبرگ

Heidelberg University آلمان

دانشگاه نیوزیلند

University of Auckland نیوزیلند

دانشگاه آلفرد

American University of Beirut - AUB لبنان

دانشگاه علمی و کاربردی سوریه

International University of Science and - IUST سوریه

 مشاوره فوری

مشاوره فوری

پاسخگو هستیم

من آنلاین هستم در خدمتم ؟

اطلاعات وارد شده به همراه درخواست خدمات تخصصی برای شما کاربر محترم در سامانه هوشمند پاسخگویی دایاگروپ اینترنشنال، ثبت و به کارشناس مربوطه ارجاع شده است.

کارشناسان دایاگروپ اینترنشنال به زودی با شما تماس خواهند گرفت

به منظور پیگیری های بعدی کد 4521100458 را به خاطر داشته باشید