Cancel Preloader

دایاگـــــــروپ
ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــی

بخشــــنامه جدید شـــرایط ورود دانشجویان خــارجی به مـــالزی

بخشنامه جدید شرایط ورود دانشجویان خارجی به مالزی (دانشجویان جدید و قدیمی) در 12 ژانویه 2021
با توجه به شرایط جدیدی که پیرامون همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده، صدر سؤالات دانشجویان و متقاضیان تحصیل در مالزی، شرایط جدید ورود دانشجویان خارجی به مالزی است! دغدغه‌ای که نه تنها کل نظام آموزشی دنیا، بلکه سیستم آموزشی مالزی و حضور دانشجویان خارجی جدید و قدیمی را تحت تأثیر قرار داده است. 

در این مطلب با استناد به منبع اصلی مربوطه، بخشنامه جدید شرایط ورود دانشجویان خارجی به مالزی (دانشجویان جدید و قدیمی) در 12 ژانویه 2021 را ارائه می‌کنیم.

اطلاعیه!

همه‌ی دانشجویان خارجی در زمان دوره‌ی کنترل پاندمی، می‌توانند بصورت حضوری و مجازی، در دانشگاه‌های مالزی تحصیل کنند.
اگر حضور در کلاس الزامی باشد، دانشجو باید جهت صدور نامه‌ی تأییدیه که مجوز رفت و آمد وی است نیز اقدام کند.
مؤسسات آموزش عالی مالزی، موظف‌ هستند تا هماهنگی‌های لازم در زمینه‌ی رفاه و نیازهای دانشجویان را انجام دهند. این تدابیر به منظور کنترل اوضاع دانشگاه و امنیت دانشجویان می‌باشد.
روش‌های عملیاتی استاندارد (SOP) برای ورود دانشجویان بین‌المللی به مالزی.

از تاریخ 1 ژانویه 2021، کلیه دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا (به جز انگلستان) برای ادامه‌ی تحصیل، می‌توانند وارد مالزی شوند. بنابراین شامل دانشجویان ایرانی (دانشجویان جدید و قدیمی) نیز می‌شود. البته باید بدانید که دارندگان ویزای همراه هنوز نمی‌توانند وارد مالزی شوند.

طبق قانون، دانشجویان بین‌المللی می‌بایست قبل از ورود به دانشگاه، به مدت 7 الی 10 روز قرنطینه شوند.

بخشنامه شامل کدام گروه است، دانشجویان جدید یا قدیمی!؟

روش‌های عملیاتی استاندارد (SOP) برای ورود دانشجویان جدید و فعلی قابل اجراست. تعریف دانشجویان جدید و فعلی از این قرار است:

دانشجویان جدید :
دانشجویان جدیدی که برای ادامه‌ تحصیل در مالزی، نامه‌ی پذیرش دریافت کرده‌اند و می‌خواهند ویزای دانشجویی را دریافت کنند.

  • دانشجویانی که نامه‌ی تأیید ویزا الکترونیکی (eVAL) را به دست آورده‌اند اما به دلیل دستور کنترل حرکت (MCO) نامه‌ی آنها اعتبار ندارد.
  • دانشجویانی که درخواست eVAL را ارسال کرده‌اند، اما هنوز تأیید نشده است.

نکته: دانشجویانی که نامه‌ی تأیید ویزا الکترونیکی (eVAL) آنها منقضی شده است، تمدید می‌گردد.

دانشجویان فعلی :
دانشجویان فعلی، دانشجویانی هستند که هنوز در حال تحصیل‌اند (هنوز تحصیل خود را تکمیل نکرده اند).

این را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • دانشجویانی که با وجود داشتن گذرنامه‌ی دانشجویی معتبر، به دلیل بسته بودن مرز در کشور خود هستند و نمی توانند برای ادامه تحصیل وارد مالزی شوند.
  • دانشجویانی که ویزای دانشجویی آنها منقضی شده و مایل به تمدید ویزای دانشجویی خود هستند، اما به دلیل بسته شدن مرز نمی‌توانند وارد مالزی شوند.

به‌عنوان بخشی از شرایط ورود، کلیه‌ی مؤسسات آموزشی باید “اعلامیه‌ی محل اسکان” و “اعلامیه‌ی شروع کلاس‌های آنلاین” را برای دانشجویان خود ارائه دهند.

مراحل قبل از ورود برای دانشجویان جدید

هنگامی که اداره‌ی مهاجرت مالزی eVAL را تأیید کرد، eVAL و مجوز سفر به طور خودکار صادر می‌شود و از طریق وب‌سایت EMGS برای بارگیری در دسترس قرار می‌گیرند. مجوز سفر را می‌توانید از اینجا بارگیری کنید.
نامه تعهدات و خسارت (LOU) را باید تکمیل و امضا کرده و توصیه‌های سفر را از نزدیک‌ترین دفتر مأموریت مالزی دریافت کنید. 
دانشجویان از کشورهایی که برای ورود به مالزی نیاز به ویزای یکبار ورود (SEV) دارند، لازم است درخواست SEV خود را به سفارت مالزی ارسال کنند.
دانشجویان باید سه روز قبل از سفر به مالزی آزمایش RT-PCR COVID-19 دهند. نتیجه‌ی آزمایش RT-PCR COVID-19 باید به انگلیسی ترجمه شود تا مقامات مربوطه در مالزی بتوانند آن را بازرسی کنند.
دانشجویان باید پرداخت هزینه‌ی قرنطینه را بصورت آنلاین انجام دهند و در زمان ورود رسید آن را ارائه دهند.
دانشجویان باید برنامه‌ی MySejahtera را از App iOS Google Play یا Huawei AppGallery بارگیری کرده و کلیه اطلاعات مورد نیاز را سه روز قبل از تاریخ ورود تکمیل کنند.

فرایند قبل از ورود برای دانشجویان فعلی

کلیه دانشجویان موجود که قصد ورود به مالزی را دارند باید درخواست مجوز سفر خود را از طریق وب سایت EMGS ارسال کنند. پس از تأیید، مجوز سفر برای بارگیری از طریق وب سایت EMGS در دسترس قرار می گیرد. مجوز سفر را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.
نامه تعهدات (LOU) را بارگیری، پر و امضا کرده و توصیه‌های سفر را از نزدیک‌ترین دفتر مأموریت مالزی دریافت کنید. این فرم را می‌توانید از اینجا بارگیری نمایید.
نتیجه‌ی آزمایش RT-PCR COVID-19 باید به انگلیسی ترجمه شود تا مقامات مربوطه در مالزی بتوانند آن را بازرسی کنند.
دانشجویان باید پرداخت هزینه قرنطینه را بصورت آنلاین انجام دهند و زمان ورود رسید آن‎را ارائه دهند.

دانشجویان باید برنامه MySejahtera را از App iOS ، Google Play یا Huawei AppGallery بارگیری کرده و کلیه اطلاعات مورد نیاز را سه (3) روز قبل از تاریخ ورود تکمیل کنند.

مراحل پس از ورود برای دانشجویان جدید و موجود

دانشجویان بین‌المللی فقط مجاز به ورود به مالزی از طریق ورودی KLIA و KLIA 2 هستند.
دانشجویان قبل از ادامه تحصیل ملزم به رعایت قرنطینه اجباری به مدت 7 الی 10 روز پس از ورود به مالزی هستند. این موضوع منوط به ارائه‌ی نتایج تست غربالگری COVID-19 در زمان ورود است. دانشجویان بین‌المللی که قادر به ارائه‌ی نتایج تست غربالگری COVID-19 نیستند و یا اگر نتایج آزمایش آنها توسط وزارت بهداشت معتبر قابل قبول نباشد، می‌بایست یک دوره‌ی قرنطینه‌ به مدت 10 روز را طی کنند.
توجه داشته باشید که کلیه‌ی هزینه‌های اعمال شده توسط دولت مالزی از جمله هزینه‌ی آزمایش تشخیص COVID-19، هزینه‌ی قرنطینه و هزینه‌ی پذیرش بیمارستان (در صورت نیاز)، باید توسط دانشجوی بین‌المللی پرداخت شود.
هزینه‌های آزمایش غربالگری COVID-19 در زمان ورود

4. در طول دوره‌ی قرنطینه، دانش آموزان تحت این موارد قرار می گیرند:

  • آزمایش RT-PCR/RTK Ag COVID-19 swab در روز پنجم دوره‌ی قرنطینه (برای کسانی که تحت یک دوره قرنطینه 7 روزه قرار دارند)
  • آزمایش RT-PCR/RTK Ag COVID-19 swab در روز هشتم دوره‌ی قرنطینه (برای کسانی که تحت یک دوره قرنطینه 10 روزه قرار می‌گیرند)

5. پس از اتمام دوره‌ی قرنطینه، از طرف آژانس ملی مدیریت بلایا (NADMA) برای دانشجویان اجازه‌ی خروج صادر می‌شود.

6. مؤسسات آموزش و پرورش ملزم به پذیرش دانشجویان از ایستگاه قرنطینه‌ی مربوطه خواهند بود و آنها باید از دستور خروج به منظور سفرهای بین منطقه‌ای / بین ایالتی استفاده کنند.

به عنوان بخشی از روند درخواست eVAL، موارد زیر باید انجام شود:

  • ارسال “اعلامیه محل اقامت”.
  • ارسال “اعلامیه برای شروع کلاسهای آنلاین” (فقط برای برنامه eVAL که قبل از 1 ژانویه 2021 ارسال شده است قابل اجرا است).
  • اطمینان از اعتبار گذرنامه دانشجو باید حداقل 18 ماه باشد.
1- اعلامیه اسکان

 

مؤسسات آموزش و پرورش باید قبل از ارسال درخواست eVAL، “اعلامیه محل اقامت” را برای کلیه‌ی دانشجویان بین‌المللی جدید ارائه دهند. دلیل این اعلامیه این است که مقامات بهداشتی قادر به یافتن دانش آموزان در صورت نیاز هستند.

مؤسسات آموزش و پرورش باید از الگوی پیوست شده برای ‘اعلامیه محل اقامت’ استفاده کنند.

2- اعلامیه برای شروع کلاس‌های آنلاین

اگر دانشجو دوره‌ی تحصیل خود را بصورت آنلاین بگذراند، مؤسسات آموزشی موظف‌اند “اعلامیه شروع کلاس‌های آنلاین” را ارائه دهند.

  • در صورتی كه دانشجويان پس از ورود به مالزی تحصيلات خود را آغاز كنند، مراکز آموزشی موظف می‌شوند نامه پذیرش جديدی را كه نشان دهنده‌ی تاريخ ثبت نام تجديد نظر شده است را ارائه دهند. مؤسسات آموزشی باید از الگوی پیوست شده برای “اعلامیه شروع کلاس های آنلاین” استفاده کنند.
  • این فرم‌های اعلامیه باید با استفاده از سربرگ مؤسسه آموزشی ارسال و توسط نماینده‌ی مؤسسه امضا شود.
  • با در نظر گرفتن دستور کنترل حرکت (MCO) که توسط دولت مالزی وضع شده است، این فرم‌های اعلامیه را می‌توان از طریق پست الکترونیکی به آدرس additionaldoc@emgs.com.my ایمیل کرد.
3- اعتبار گذرنامه 18 ماه

مؤسسات آموزشی باید اطمینان حاصل کنند که از اعتبار گذرنامه‌ی دانشجویان، حداقل 18 ماه باقی مانده باشد. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم احراز شرایط فوق، EMGS اقدام به ارسال درخواست تأیید eVAL نمی‌کند و این موضوع را از طریق سیستم EMGS STAR به مؤسسات آموزشی اطلاع می‌دهد.

درخـــواست مشــــاوره فـــوری
آخــرین موضوعات نشـر

دایاگـــــــروپ ، ســــازمان همکــــاری هــای بیـــن المللــــیِ